Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: høne går dårligt, og lægger helst  (Læst 2069 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline john-p

• Passiv bruger
høne går dårligt, og lægger helst
« Dato: 09 Juli , 2014, 18:23 »
den har de sidste næsten 2 døgn været meget besværet ved at gå, og når den endelig gør det er det ganske få skridt, hvorefter den så lægger sig igen. jeg er næsten sikker på at den ikke har været i huset i nat, da trappen har været en for stor forhindring.
Den ser ellers klar nok ud i hovedet, opmærksom, spiser og drikker. Jeg har læst lidt om kalkben, men den har fine rene ben, så det mener jeg umiddelbart ikke det kan være. Den har før haft problemer med sin æglægning, hvor den med møg og besvær har lagt først hvide og blomme, dernæst en meget tynd skal ude i gården. Den så syg ud, med rettede sig op efter den havde lagt ægget. Jeg ved ikke om det kan have et sammenhæng. Håber nogen kan hjælpe, da jeg ellers må have fat i øksen.  :-[

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: høne går dårligt, og lægger helst
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2014, 19:03 »
Der er højst sandsynligt ingen sammenhæng mellem vindægget og dens nuværende tilstand.

Er du sikker på, at det er benene, det er galt med så kig også under fødderne på hønen, om der skulle være en splint eller et sår. Ellers skal du have følt på hønens bug, kro og gennemgå hende nøje for utøj - at hun ikke går mere end et par enkelte skridt, behøver ikke betyde, at hun har ondt i benene, hun kan også være møg træt eller have ondt andre steder
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline john-p

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2014, 20:18 »
nu har jag haft fat i hende, og der er ikke noget utøj at se, og kroen føles fin.
nu prøver jeg at sætte hende i huset i aften, så hun får fred for natten, så må jeg se i morgen tildig.

Offline john-p

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 Juli , 2014, 09:18 »
den har det ikke bedre her til morgen, og jeg er i syv sind hvad pokker det kan være.
faktum er at den nødig vil gå, og den have en kamp uden lige for at kommer i huset i går aftes, men op kan den trods alt.