Nå, så må jeg vist have lidt assistance, for det, jeg for nogen tid siden troede, var lidt hyggepilleri, er desværre mere end det

Ikke, at det er meget, slet ikke, kun pillen i halefjerene, men jeg kan jo sidde og se, at Grevinden tit er efter Fridas hale, gang på gang. Hun spiser det. Og nu har jeg desværre også set Spætte gøre det. Faktisk er Grevindens hale den eneste, der med garanti ikke har fået pillet halen (afslørende!), selvom jeg aldrig har set det ske på andre end Frida.
Men hvorfor? De kommer ud i den store gård, som er ca 50 m2, fra ca kl 6 om morgenen, og de er der, til de selv går i seng. Der er ikke mere græs, det er ædt for længst, men de får masser af grønt 2 gange om dagen foruden græstørv, der ligger store grene og andet interessant, for tiden får de en gren med vilde kirsebær hver dag. De har adgang til æglægningspiller, skaller, salt (de to ting blander jeg også i maden), de får rester 2 x om dagen, iblandet Visputin og kalk. De støvbader og får hyggekorn.
De virker ikke stressede, selvom de da bestemt er aktive, men det er jo Isa'er!! Men mens de tuller rundt, sammen eller hver for sig, og spiser mælkebøtteblade og skraber, kan Grevinden altså finde på at gå direkte hen til Frida og spise fjer. Hvorfor mon??
Forleden sprøjtede vi Fridas hale med en AFSKYELIGT stinkende olie fra America. Sidst på eftermiddagen var Grevinden i gang igen...
Gode ideer og råd???
I parentes bemærket har vi i omkring 14 dage fået et vindæg hver dag fra en af Damerne. Jeg er ikke sikker på, hvem af dem, det er, men tilfældigvis er jeg sikker på, det IKKE er Frida.
Ku' jeg lige få hjælp til at få genoprettet harmonien i hønsegården, please...