Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til afstikker kylling :)  (Læst 1660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Carinathomsen

• Bruger
Hjælp til afstikker kylling :)
« Dato: 29 Juni , 2014, 18:25 »
Hejsa forum :)!
Jeg fik kyllinger for ca 7 uger siden, men desværre er der kun 1 tilbage nu , jeg skulle mene at det er en maran hanekylling.
Alle høner jagter nu denne lille kylling, især dens mor !
Nu har jeg så lige hentet en flok wyandotter i stor, som kyllingen er stukken af ind til.
For første gang i nogle dage ligger dennlille kylling og pipper fornøjet .. Den har støt på både høns og hane inde hos wyandotterne . Uden problemer ..
Når nu de har mødt hinanden og kyllingen går derinde og hygger sig, er der så chance for at wyandotterne lige pludselig angriber kyllingen eller vil de lade den gå nu hvor de har mødt hinanden før ?
Bør jeg flytte den tilbage til de onde maranhøns ?
- ville egentlig give ham væk da jeg synes det er synd den går alene, men hvis den kan komme ud af det med dotterne får han lov at gå der :)

Nogen der har input med hensyn til sådan en lille hittekylling ?
1,0 mand
3,0 børn (2 , 4 og 7)
0,2 hunde ( berner sennen og lab bl)
2,0 katte ( gamle staldkatte)
1,5 høns ( sort-kobber maran)

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hjælp til afstikker kylling :)
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2014, 19:46 »
Nu har du temmelig sikkert holdt øje med hittekyllingen og dens nye store venner i en times tid mere - og jeg tror ikke, at de voksne høner vil gøre den lille noget. Hvis den skulle have været prygelknabe og holdt udenfor, så var det sket med det samme. Går den fint i seng sammen med de andre i aften, så synes jeg, at du skal lade den blive sammen med det selskab, som den tydeligvis er glad for.

Du har også lige hentet wyandotterne, skriver du, så alt er også nyt for dem, og måske fornemmer de, at den lille bare hører til i deres nye hjem.

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Carinathomsen

• Bruger
Sv: Hjælp til afstikker kylling :)
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2014, 20:29 »
Super ! Tak for svar .. De får lov at hygge sig samme så !
1,0 mand
3,0 børn (2 , 4 og 7)
0,2 hunde ( berner sennen og lab bl)
2,0 katte ( gamle staldkatte)
1,5 høns ( sort-kobber maran)