Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ruge æg med posten  (Læst 1441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malene0410

• Passiv bruger
Ruge æg med posten
« Dato: 17 Juni , 2014, 21:03 »
Hejsa. Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har modtaget Orpington æg med posten og 9 klarede turen. Jeg har læst at de skal stå et døgn pga luftlommer... Er der nogen der har erfaringer med det? Og hvad med redekassen skal den være hævet over jorden eller stå på gulvet i hønsegården?, hvis der kommer kyllinger ud af det vel og mærke.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Ruge æg med posten
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2014, 22:26 »
Jeg spurgte om det samme for nylig, og der nåede vi vist frem til at det er en meget god ide at lade æggene hvile 1-2 døgn inden rugning.

Jeg havde dog nået at lægge mine æg under skrukken da de første par stykker sagde det var lige meget. Om det er det, der har skylden, ved jeg ikke, men der klækkede kun 4 af mine 10 æg.

Tror det er lidt lige meget hvor reden er. Da du tilsyneladende har en skrukhøne, så ville jeg bare lade hende ligge hvor hun nu er, da det kan være meget svært at overbevise dem om at flytte. Hvis reden er lidt højt oppe, så skal du bare være lidt ekstra opmærksom når æggene klækker, så kyllingerne ikke falder ud eller bliver ladt tilbage, når mor går af reden.

Hvis der er adgang for andre høns, så husk at mærke rugeæggene, så du kan tage nylagte æg væk.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.