Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor høje havelåger  (Læst 4032 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dina

• Passiv bruger
Hvor høje havelåger
« Dato: 15 Juni , 2014, 21:44 »
Hej!

Jeg er ny med høns. De går frit i vores villahave hvis vi er hjemme, og det er gået fint. Haven er indhegnet, og det er ikke så nemt at komme i forhaven, hvor der er åben indkørsel... men efterhånden er de blevet mere modige og vi skal finde en løsning til vores indkørsel så at de ikke forsvinder helt.

Vi vil helst købe havelåger af type "Skagen", fordi de passer i stilen og vi tænker at hønsene ikke vil kunne sidde på dem pga. hvordan de nu er. (http://www.frishop.dk/pi/Plus-Skagen-Dobbeltl%C3%A5ge-grundmalet-i-hvid-300-x-80-cm-13642-13_426649_21838.aspx). Tror I at det stemmer? Er der risiko at de (lys sussex) flyver over når disse låger kun er cirka. 85 cm høje?

Tak for hjælp!
Mvh Dina

Offline Jesper Janken

• Passiv bruger
Hvor høje havelåger
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2014, 22:44 »
Mine sussex kan ihvertfald godt komme op i den højde uden de store problemer hvis de vil men de har heller ikke fået stækket deres vinger
« Senest Redigeret: 15 Juni , 2014, 22:47 Fra Jesper Janken »
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvor høje havelåger
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2014, 07:31 »
De kan godt hoppe over, men om de gider er så spørgsmålet. Det kommer meget an på, om de synes der er spændende nok i din egen have ;). Jeg ville give det en chance.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 16 Juni , 2014, 07:47 »
Eller også et "gennemsigtigt" havehegn i tråd, det kan hønsene i hvert fald ikke sidde på
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Charlotte Paulmann

• Passiv bruger
  • har brahma høns
« Svar #4 Dato: 16 Juni , 2014, 07:48 »
Vi har en havelåge i samme stil ind til hønsene. Vil lige fortælle at vi har været nød til at sætte en overligger på da en af vores høns hænge sig ved at få hovedet til at sidde fast mellem to af brædderne. Rumpen var nok for tung til at komme hele vejen over. Vores er stor brahma og lågen går vel mig til lidt over hoften.
venlig hilsen
Charlotte Paulmann

Offline Fru Tarp

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 16 Juni , 2014, 13:37 »
Både min dværg wyandott min elgelske araucana og min dværg maran kan komme over 70cm. men de gør det kun hvis de VIRKELIG vil og det er som regel i foråret af en eller anden grund.. ??? men de går også frit i haven altid så de er jo i god kondi! ;) Desuden ynder de at sove til middag på nogle grene i en busk i ca 1m højde. Den engelske araucana sad en dag på taget af drivhuset efter en fremmed hund var kommet ind i haven...  :o
 De kan sagtens sidde på hegnets top selvom det er takket... men jeg ville ikke lade være af den grund for det er som sagt meget sjældent. og så kan man måske sætte en tråd over.
0,1 Araucana
0,1 dv Wyandott
0,2 dv Maran
0,1 alm huskat
0,1 labrador
1,1 ismuler
1,0 Nordsvensk traver
skønne bonus og ægte unger samt fantastisk mand!