Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvide æglæggere?  (Læst 6027 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aniacatha

• Passiv bruger
Hvide æglæggere?
« Dato: 08 Juni , 2014, 23:37 »
Hej
Jeg har en blandet flok, og elsker alle mine forskellige ægfarver :) Har nu kun 1 høne som lægger hvide æg tilbage, og det er fra en økologisk industri. Jeg vil gerne have suppleret med 1 høne som lægger hvide æg (og gerne store æg) og mangler lidt input til hvilke retninger jeg skal søge :)
1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
1,2 Børn fra 2009-2010-2012 - så der er liv i huset
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.
1,0 Tålmodig og meget fingersnild bedre halvdel

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvide æglæggere?
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2014, 06:36 »
De fleste middelhavsracer lægger store hvide æg, men også den danske landhøne. Kig fx efter andalusier, minorka, italiener, ancona, dansk landhøne eller brakel.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2014, 07:16 »
Generelt kan man sige at Lette racer lægger hvide æg og svære racer lægger brunlige æg. Dog er der lidt undtagelser i dette
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
Hvide æglæggere?
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2014, 07:18 »
Så der er mange muligheder for at finde en race som lægger hvide æg. Prøv f.eks. at gå ind på www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og kig i race beskrivelserne let
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 09 Juni , 2014, 07:27 »
Så der er mange muligheder for at finde en race som lægger hvide æg. Prøv f.eks. at gå ind på www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og kig i race beskrivelserne let
Det er en rigtig god side, Lene. Det må jeg sige /o. Der var mange racer, jeg ikke havde set billeder af før. Tak for linket.
Venlig hilsen Tanja

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 09 Juni , 2014, 08:11 »
Tak Tanja

Jeg er desværre ikke færdig med disse sider endnu, for ting tager tid, men jeg er nået til racerne med L, så der er en del endnu.

Men en dag er de komplette med alle de racer som findes i Den Skandinaviske Fjerkræ Standard.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 09 Juni , 2014, 10:26 »
Hov der står jo egentlig hvide æglæggere, dvs. hønsene skal også være hvide?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline aniacatha

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 09 Juni , 2014, 21:20 »
Tak for gode bud:-)
Det er (næsten) underordnet hvordan hønen ser ud, det de hvide æg jeg søger for at få mange forsk ægfarver :-):-)
1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 10 Juni , 2014, 07:11 »
Tak for gode bud:-)
Det er (næsten) underordnet hvordan hønen ser ud, det de hvide æg jeg søger for at få mange forsk ægfarver :-):-)
Jeg kan se, at du har en brahmahane. Hvis dine nye høns skal gå sammen med ham, skal du finde en så stor høne som muligt, så de ikke blive heller flade, når han træder dem.

- Og psst..., så skal du vist have rettet teksten i din signatur ;) *f
Venlig hilsen Tanja

Offline aniacatha

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 Juni , 2014, 11:41 »
Brahmaen er ikke så stor endnu, så har slet ikke overvejet det med str. af hønsene, men du har da ret :)
Dog ved min kæreste så ikke at det er en hane jeg "ved et tilfælde" sammen med hønsene (det skulle jo være damer alle sammen, hmm ;) ), og eftersom hanen ikke galer endnu kan jeg strække overraskelsen :D

Hvad mener du med at rette teksten? <P

Offline aniacatha

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 10 Juni , 2014, 11:42 »
"og nu skal der vist ikke flere til"... hehe, men har jo kun en tilbage som ligger hvide, og de farvede ser jo ikke så spændende ud hvis ikke der er lidt kontrast :D