Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyske/engelske Orpington rugeæg  (Læst 1741 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Glatnak

• Gæst
Tyske/engelske Orpington rugeæg
« Dato: 08 Juni , 2014, 21:36 »
Er der nogen der kan anbefale en seriøs tysk eller engelsk avler, hvor man kan købe rugeæg af store gule Orpington ?

Der er jo ikke rigtig nogen herhjemme der sælger æg, så må man jo søge i nabo landene

Men ... Fremfor at bestille tilfældigt på ebay ville det være rart med gode erfaringer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tyske/engelske Orpington rugeæg
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2014, 21:39 »
Har du prøvet Orpington Klubben ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #2 Dato: 08 Juni , 2014, 22:54 »
Vi har i danmark nogle af de bedste orpington i europa, og nogle meget dygtige og hjælpsomme opdrættere. Jeg kan bestemt ikke forstå at du ikke kan finde rugeæg her i dk, men forklaringen er nok at de fleste opdrættere ikke får kyllinger senere end 1. april, da kyllingerne ikke når at blive færdig udviklede til udstillingerne i december, og derfor ikke har avlsdyrene længere nu. Jeg har over 20 års erfaring med opdræt af orpington, og jeg vil anbefale dig enten at finde nogle gode ungdyr nu, eller vente med rugeæg til tidlig forår 2015. Hvis du først begynder at ruge nu, vil kyllingerne ikke være færdigt udviklet når vinteren banker på døren, og der er en risiko for at de bliver noget skravl.
Jeg mener at kyllinger af vore store racer, skal være klækket senest 1. Maj for at kunne leve op til den pågældende races ydeevne.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2014, 09:05 »
Helt sikkert enig med Henrik, få fat på en god stamme ungdyr i stedet for.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub