Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilekn han satser jeg på?  (Læst 1663 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FruBro

• Passiv bruger
Hvilekn han satser jeg på?
« Dato: 08 Juni , 2014, 14:53 »
Hvordan vælger i hane? Jeg har to flotte blandinger, den ene gul med sortgrønne halefjer, den anden blandingsfyr er vildtfarvet og to grå araucanaer. De er omkring 10 uger alle fire. Men jeg ved endnu ikke hvem af de fire flotte fyre, jeg skal beholde og håber der er et råd om hvordan man vælger hane? Hans kommende koner er en fin flok af hønsepiger af forskellig race, araucana, maran, dværg brahma, to kæmpe jersey og en lille blandingshøne. :-)+p
Med Venlig Hilsen Fru Bro
0,1 blandings høne, brun
0,4 Lohmann høne, brun
0,1 Araucana høne- engelsk, grå
0,1 Araucana høne- engelsk, sort
0,1 Maran høne, spættet
0,1 Brahma, dværg høne, isabell
0,1 Brahma, Guld sort båndet
1,0 Hane- blanding- rød og guld
1,0 Araucana Hane- grå
2,0 Hunde, Berner Sennen og en Fransk Bulldog/Bomulds hund
3,0 frække hankatte, kastrerede
0,1 smuk hun kat
0,3 skønne døtre
1,0 dejlig mand

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Hvilekn han satser jeg på?
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2014, 15:14 »
kommer jo an på hvad dine kriterier er ;)

Her vejer det højt at man ikke går amok når solen skal gales op og at man er rolig og omgængelig så man kan få frit blandt små børn og hund og kat.
At man i øvrigt er sund, racetypisk og af god størrelse så man forhåbentligt kan lave sunde kyller, god ved hønsene og når de kriterier er opfyldt, så må man også godt være en flotter fyr  8)

hmm, efter gennemlæsning ser jeg at jeg bare vil have det hele ;) heldigvis har jeg hanemanden i mit liv der opfylder det hele lige pt  ;D
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 08 Juni , 2014, 19:59 »
Når de alle er krydsninger, så er der vel ikke så meget standard at sortere ud fra. Og så er det vel bare den hane du synes bedst om som vinder.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline alrk

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Juni , 2014, 22:29 »
Vi gik efter hvor flot kylling han var.

Det fortrød vi lidt senere, hanen var ikke den skarpeste kniv i skuffen .... det kan genere en grænseløst når han ikke forstår hvordan han skal gå i hegnet for at komme ud til sine damer. Det fjog.

Men det bliver der rettet op på næste gang - der vil vi vælge efter hvilken der er hurtigst ved havelågen og den som bliver mest tam.

Ellers lader vi vægten bestemme - tungeste dyr får lov at leve.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire