Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår skal man fjene de uklækket æg under en skruk høne  (Læst 5254 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline janni84

• Passiv bruger
Hej

Jeg er meget ny indefor det dette område så ville høre om der er nogle som kunne hjælpe mig
jeg har haft 2 skruk høne liggene og deres æg begyndte at klække i går morges men der ligger stadigvæk mange æg som ikke er klækket hvornår skal man fjerne dem som ikke klækker ???

Offline RandiL

• Passiv bruger
Jeg ville vente til hønen selv går fra reden i længere perioder. Her er det ofte efter ca 3-4 dage

Offline maja1981

• Bruger
når hønen forlader reden med kyllingerne er det som regel når hun mener der ikke kommer flere. de er ofte 2 døgn under vejs fra de første klækker. ellers lad ægene ligge en dag mere hvis du er i tvivl, eller prøv at lyse dem.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Edmond

• Passiv bruger
Skrukken ved som regel bedst, så lad hende bestemme. ;)

Offline janni84

• Passiv bruger
Okay kan desværre ikke lyse dem har ikke den pind man bruger til det men syntes bare at nogle af dem vis man sætte dem op mod høret så banker det inde i dem

Offline Jesper Janken

• Passiv bruger
Man behøver nu ikke andet end en helt alm lommelygte til at lyse æg med her et den jeg bruger for tiden
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline janni84

• Passiv bruger
Okay og så kan man nemt se om der er kyllinger i æget for så vil jeg da lige prøve det når det bliver lidt mørkere ude ved dem

Offline Jesper Janken

• Passiv bruger
Ja det kan man sagtens men det skal være mørkt hvor du prøver at lyse æggene så hvis du ikke har et mørkt rum så vent til det er mørkt iaften man kan sagtens se kyllingerne i ægget så også at de bevæger sig inden i det prøv evnt lige at tage et alm æg med der ikke er ruget på så kan du se hvordan et ubefrugtet kan se ud men så langt som dine er henne vil du kunne se en kylling der bevæger sig inden i ægget hvis der er nogen. En anden mere lavpraktisk måde man kan undersøge det på er en måde jeg har lært af min farmor der tager man et fad med lunkent vand (for ikke at køle æggene) lægger ægget i vandet hvis det så bevæger sig er der en kylling i ægget
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Jeg bruger lommelygtefunktionen på min mobil tlf til at lyse æg, det fungerer perfekt.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.