Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønsehus str?  (Læst 6907 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lhe

• Passiv bruger
hønsehus str?
« Dato: 04 Juni , 2014, 09:53 »
Jeg har fået anskaffet 2 dværg kochin hos en der godt vil "opbevare" dem indtil jeg har bygget huset.
Det bliver hævet 30 cm fra jorden, så de kan støvbade under huset. Selve huset bliver 90 lang, 60 dyb og 60 høj der falder til 45. Er det godt når der kun er 2 dværghøns? Løbegården bliver ikke mere end en meter, da de skal lukkes ud i haven hver dag.

Offline mgs

• Passiv bruger
Sv: hønsehus str?
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2014, 11:10 »
Det kan godt gå hvis bare de kommer ud hver dag. Du skal bare lige huske på at kochin elsker at ruge kyllinger og det ville da være synd hvis der ikke var plads til det..

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2014, 11:14 »
2 høns er næsten for lidt. Jeg vil aldrig anbefale at holde mindre end 3 høner. Høns er flokdyr, og hvis det ulykkelige skulle ske, at en af hønerne dør så har du en meget ensom og ulykkelig høne gående tilbage. Jeg ville godt nok bygge større lige meget hvor få høns du skal have. Men det er rigtig smart med hævede hønsehuse. Det har jeg også selv, og det har hønsene stor glæde af. Og så forhindrer det også at rotterne bygger koloni under hønsehuset.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline lhe

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2014, 14:44 »
Hun har kun 1 glat hane og 1 krøllet høne til salg.
Jeg kan ikke gøre huset bredere, men godt dybere på bekostning af gården, højden er det vel ikke helt galt med når det er dværge?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2014, 16:15 »
Høns vil gerne sidde på en siddepind om natten. Det er der da ikke plads til.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline lhe

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Juni , 2014, 16:27 »
Der er da fint plads til en siddepind og lille redekasse derinde, pinden behøver jo ikke være hævet mere end højest nødvendigt.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04 Juni , 2014, 16:56 »
Jeg synes også to høns er for lidt til at være en flok - jeg har prøvet i en periode kun at have to høner og de kedede sig bravt. De livede gevaldigt op og blev meget gladere, da der kom flere høns ( var oppe på 5 en overgang), og hvor de kunne leve et mere socialt liv.
Min intention var, da jeg startede med høns, at have tre høner. Nu har jeg tre høner og syv kyllinger og hvem ved hvad der sker næste år :).

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 04 Juni , 2014, 17:11 »
Hun har kun 1 glat hane og 1 krøllet høne til salg.
Jeg kan ikke gøre huset bredere, men godt dybere på bekostning af gården, højden er det vel ikke helt galt med når det er dværge?

Jeg er ikke helt med - har du købt to høner eller en hane og en høne?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline lhe

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 04 Juni , 2014, 18:29 »
Som det står: 1 hane (hankøn) med glatte fjer og 1 høne (hunkøn) med krøllede fjer.

haxth

• Gæst
« Svar #9 Dato: 04 Juni , 2014, 19:26 »
Jeg havde en dværg wyandot med 5 netop udrugede kyllinger, der tilbragte de første dage i et minihus af ca. samme størrelse. De var ude 4-5 timer om dagen, men jeg synes det var alt for småt til hønen. Nu bor de i et hus på knapt 2 m2 og 1,15 højt, det tog hende ikke 5 sekunder at indtage det nye med tilfredshed.  Siddepind, redekasse madskål og vandskål tager altså plads og der bliver nemt fugtigt, når vejret ikke er til udendørsliv for hønsene. Ja, jeg synes det lyder meget småt.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 04 Juni , 2014, 19:27 »
Fint nok - det fremgår bare ikke af dit første indlæg

1 høne er ikke nok til en viril hane
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline lhe

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 04 Juni , 2014, 19:54 »
Næh ikke af første indlæg, men du linker selv til mit indlæg hvor jeg skriver at det er en hane og en høne.
Hende der sælger har haft de 2 siden 2013 sammen, så det kan åbenbart godt gå med et par istedet for en flok i enkelte tilfælde..