Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan jeg tilføje flere kyllinger?  (Læst 1523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Havemanden87

• Passiv bruger
Kan jeg tilføje flere kyllinger?
« Dato: 02 Juni , 2014, 14:18 »
Hej på DFF

Jeg har en forholdvis tam og meget dygtig skrukhøne, som nu på andet år har lagt sig skruk. Både sidste år og i år har jeg kunne flytte på hende efter hun havde lagt sig skruk på æg osv., uden det mindste, og hun er meget tålmodig når jeg ser på æg og kyllinger osv., og puster sig kun lidt op.

Nå, men i år har hun udruget 7 kyllinger (Maran) fra købte befrugtede æg, men jeg kunne godt tænke mig lidt flere kyllinger. De er nu omkring 2 uger gamle, og jeg har fundet andre kyllinger af samme race med samme alder (3 dage ældre end mine), som jeg er i tvivl om jeg skal købe.

De er udklækket og har siden været under varmelampe hos sælger, men jeg tænkte om det var muligt at lægge disse ind under min skruk når det bliver mørkt, til alle de andre kyllinger hun allerede har?

Hvad tror I? Vil hun tage imod dem og tage dem ind i flokken, eller er det helt umuligt?

Pft.
Mads

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Kan jeg tilføje flere kyllinger?
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2014, 14:21 »
Nix - det kan du nok desværre ikke. Varmelampekyllingerne er alt for gamle til at de kan finde ud af, hvad de skal bruge en skruk til, og skrukken vil temmelig sikkert heller ikke have dem
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2014, 14:22 »
Det er vist for sent  :police:
Kyllinger på et par uger kan vist ikke lære at gå under skruk, og hun vil højst sandsynlig heller ikke acceptere dem .  ???
Hvis man vil have flere kyllinger under skruk skal det helst foregå de første par dage !
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Havemanden87

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2014, 14:27 »
Øv det var en skam, men tak for jeres svar  8)