Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så gjorde han det igen....  (Læst 12307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mgs

• Passiv bruger
Så gjorde han det igen....
« Dato: 31 Maj , 2014, 09:54 »
Jeg har tidligere lavet en tråd om at hanen havde hoppet på min datter fordi hun løb efter ham. Fint nok det kan ske.. Men idag skulle jeg lige ud og rumstere hos skrukkerne. De brokkene sig lidt, som skrukker jo gør når de forstyrres. Da jeg kommer ud står hanen og venter på mig. Han kommer over til mig og jeg tænker at han da er en rigtig kælegøj idag. Jeg bukker mig for at ae ham og han trækker sig lidt tilbage, for derefter at hoppe direkte på mig. Jeg blev total forskrækket og fik sparket ham væk. Han skynder sig mod mig igen og jeg får sparket ham væk igen. Han sidder og sunder sig lidt og jeg går.
Hvad fanden gør jeg?  Lige nu er jeg så tosset at jeg er klar til at hente øksen.
Min mand prøver at glatte lidt ud...jeg havde jo lige været inde hos hans damer osv. men nu syntes jeg måske han er en tand for overbeskyttende....hvad syntes i?

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Så gjorde han det igen....
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2014, 09:59 »
Gryden. Livet er for kort til arrige haner
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2014, 10:30 »
Man kan få masser af haner der både er gode til at passe på deres damer, og som samtidig ikke angriber hverken børn eller voksne. Han skal bare af med hovedet hurtigst muligt. Og da arrigskab er arveligt skal hans hanekyllinger samme vej når de når slagtealderen. Skaf dig en fornuftig hane et andet sted fra. Det bliver kun værre nu han er begyndt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2014, 10:43 »
Han bliver desværre ved med at opføre sig sådan og se dig...og måske andre som en trussel.

Jeg har verdens største monster af en overbeskyttende hane. Han er søn af de mest milde og gode forældre og var en kæmpe kælegøj, lige indtil den dag for godt et år siden, hvor han kunne sole sig i sejrsrusen over at være blevet valgt til havens regent.

Han angriber mig - når han har lyst - gerne forfra men helst kommer han med sine veltilrettede spark, når han har frit udsyn til min bagdel, så han kan nå at pile ind i en tæt busk bagefter og stå og råbe " sviiiiiin" efter mig. Han har sparket mig i ansigt og øje, så jeg længe gik rundt med et blåt og såret øje, og jeg har altid rifter på ben og arme, osv.

Han har fået med bambuspinden, han er blevet sat i skammekrogen, han er blevet råbt af, han er blevet vendt om på ryggen, så han kunne ligge forsvarsløs og skamme sig, han har fået dyppet hovedet i vandspanden  - og han er bare så ligeglad....efter nogle timer. Her i sommer ser en mellemhård stråle fra vandslangen ud til at virke sådan ca. 24 timer, hvis han da ikke lige ser mig stå med enden i vejret et eller andet sted, for så er al aftraffelse glemt.

Strømpesok lever kun i dag, fordi han er så heldig, at jeg er blødsøden, lige så tosset som ham og især fordi her ingen børn er ....og så selvfølgelig fordi han er så hamrende godt til og sød ved alle sine piger

Her ligger Strømpesok og udtænker, hvordan hans næste angreb skal sættes ind:

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 31 Maj , 2014, 12:14 »
Han bliver desværre ved med at opføre sig sådan og se dig...og måske andre som en trussel.

Jeg har verdens største monster af en overbeskyttende hane. Han er søn af de mest milde og gode forældre og var en kæmpe kælegøj, lige indtil den dag for godt et år siden, hvor han kunne sole sig i sejrsrusen over at være blevet valgt til havens regent.

Han angriber mig - når han har lyst - gerne forfra men helst kommer han med sine veltilrettede spark, når han har frit udsyn til min bagdel, så han kan nå at pile ind i en tæt busk bagefter og stå og råbe " sviiiiiin" efter mig. Han har sparket mig i ansigt og øje, så jeg længe gik rundt med et blåt og såret øje, og jeg har altid rifter på ben og arme, osv.

Han har fået med bambuspinden, han er blevet sat i skammekrogen, han er blevet råbt af, han er blevet vendt om på ryggen, så han kunne ligge forsvarsløs og skamme sig, han har fået dyppet hovedet i vandspanden  - og han er bare så ligeglad....efter nogle timer. Her i sommer ser en mellemhård stråle fra vandslangen ud til at virke sådan ca. 24 timer, hvis han da ikke lige ser mig stå med enden i vejret et eller andet sted, for så er al aftraffelse glemt.

Strømpesok lever kun i dag, fordi han er så heldig, at jeg er blødsøden, lige så tosset som ham og især fordi her ingen børn er ....og så selvfølgelig fordi han er så hamrende godt til og sød ved alle sine piger

Her ligger Strømpesok og udtænker, hvordan hans næste angreb skal sættes ind:

Ja tak, jeg synes næsten jeg kan fornemme Sokkens spark. Jeg drømte, at jeg fik tæsk af ham i nat!! :o >:(
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 31 Maj , 2014, 12:19 »
Har I overvejet at tage en stor balje med ud - sæt den over hanen mens I ordner det, der skal ordnes - og løft den af igen, når I er færdige. Fred.

I princippet skal man ikke finde sig i at blive angrebet af hanen, men hvis han har væsentlige, gode egenskaber som gør, at man synes man vil beholde ham, synes jeg i al ydmyghed at det er uværdigt at behandle et dyr med bambuskæppe og haveslanger...
« Senest Redigeret: 31 Maj , 2014, 12:23 Fra Bente E. »
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #6 Dato: 31 Maj , 2014, 12:32 »
Med fare for at blive frygtelig upopulær, så er min mening om haner der angriber at de skal i gryden første gang de gør det, for de gør det igen, og en hane der angriber et lille barn kan jo gøre barnet bange for alle dyr. Det er en unode, og jeg er fløjtende ligeglad med at andre siger at en rigtig hane beskytter sin flok osv... det kan nemt lade sig gøre at finde haner der beskytter flokken mod både hunde og katte, men som opfører sig ordentlig. Frem med øksen !
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 31 Maj , 2014, 12:37 »
Ja tak, jeg synes næsten jeg kan fornemme Sokkens spark. Jeg drømte, at jeg fik tæsk af ham i nat!! :o >:(

;D ;D ha ha Tanja - nu har du jo også hørt så meget om hans eskapader, og Sokken er sikkert svært tilfreds med, at du har mareridt om ham om natten <B
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline mgs

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 31 Maj , 2014, 13:01 »
Uha ham Strømpesok turde jeg ikke møde ;-)
Planen er lagt! Øksen er fundet frem, og Røde bliver et hoved kortere. Hønsene går i vores have hvor vi soler, leger og har gæster. Jeg vil ikke gå og være utryg over om han hopper på min datter eller hendes veninder...eller hvem der lige kommer forbi Hans kongelige højhed. Vi har også en lille på 10 mdr der kravler rundt i haven, så nixen bixen ikke flere chancer til ham.
Så nu må vi på udkig efter en ny :-)

Offline Tove

• Bruger
« Svar #9 Dato: 31 Maj , 2014, 14:18 »
Sådan! Der er altid (næsten) haner at få, og absolut ingen grund til at gå og kæmpe med sådan en dummernik! aggressive haner (og andre dumme handyr) er som skabt til at lande på middagsbordet  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 31 Maj , 2014, 16:50 »
Vi har prøvet nogle aggressive hanekyllinger af Rød Brahma med søde forældre. Manden havde sagt til mig, at jeg ikke skulle gå ind til dem uden en solid kæp. Jeg troede selvfølgelig ikke på ham, for det var jo mine små nuttede, og de havde masser af plads. Det var det i hvert fald dagen før.
Jeg måtte en tur på skadestuen for at få mine ben lappet sammen. Derefter begik manden massemord, og fryseren blev næsten fyldt.
Vi har også prøvet med nogle livsfarlige engelske kamphøns. De kostede en formue, men blev solgt videre trods advarsel til køber.
Vi vil have høns, vi kan snakke med, ellers mister de hovedet.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #11 Dato: 31 Maj , 2014, 17:11 »
En anden ting man fremover skal lade være med foran en hane er at bukke sig ned forover for at snakke med dem. Der fortæller man netop med sit kropssprog at man vil slås og angribe og hvorfor skulle hanen så ikke forsvare sig igen.
Synes ofte det er der det går galt for folk at de sætter sig foran eller bukker sig fremover og personligt synes jeg hellere man skal sætte sig ned med siden til når man vil snakke med hanen for så er det højst trussel og ikke direkte angreb man udsender med sit kropssprog. Hvilket er mere acceptabelt og ikke behøver ende i kamp.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #12 Dato: 31 Maj , 2014, 22:40 »
frank at vende enden til betyder det så jeg er klar træd mig,  o")

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #13 Dato: 31 Maj , 2014, 22:57 »
Jeg har prøvet overfor en bagfra angribende hane først at gelejde den bestemt væk med benet og så med en truende udfordrende holdning gå imod den og da den veg gå efter den - stadig truende- og blive ved at gå efter den til den underdanigt luskede af. Den angreb mig aldrig igen. Har kun prøvet det den ene gang så ved ikke om det vil virke overfor andre haner.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #14 Dato: 31 Maj , 2014, 23:30 »
kristiank, du kunne godt have ret, jeg tror de her alt for tamme haner tror vi er nogle haner eller høner eller noget, uanset vi alligevel er lidt større.
I denne video er det en papegøje, hvor naturen griber den lidt rigeligt - det kunen vel lige så godt have været en hane. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=xNAkdHKx9SM&feature=kp
Nogle maraner, nogle araucana.