Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny race og nye høns :)  (Læst 3307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Ny race og nye høns :)
« Dato: 30 Maj , 2014, 19:16 »
Jeg har haft dværgsilker de sidste par år, bare for hyggens skyld, dog kyllinger om sommeren, også for hyggens skyld :) Men fru mink besluttede at aflive dem alle sammen :( Så jeg besluttede at få nye høns, dog ny race, da jeg nemt kan få fat i disse, da opdrætter af dem her bor tæt på :) Say hello til dværg orpington i blå, klækket 28 marts 2014, en herre og 4 damer, som hedder Livius, Sini, Nilima, Shyama og Azure, som alle betyder blå :)

Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Ny race og nye høns :)
« Svar #1 Dato: 30 Maj , 2014, 19:25 »
De ser dejlige ud :)

Hvilke kaniner har du for øvrigt? Kender jeg dig måske fra kaninforum?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Maj , 2014, 19:36 »
I love them  /o /o /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Mariakiil

• Bruger
« Svar #3 Dato: 30 Maj , 2014, 22:47 »
Raziel --> Jeg har et dværgvædder opdræt i blå/sort tan sammen med en veninde :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #4 Dato: 31 Maj , 2014, 09:07 »
Raziel --> Jeg har et dværgvædder opdræt i blå/sort tan sammen med en veninde :)

Dejlig farve :) Jeg har også opdrættet dværgvædder, dog ikke til udstilling. Det er bare en dejlig race :) Jeg tror ikke jeg skal ha stritører igen, når dem jeg har nu er faldet fra ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Mariakiil

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 Juni , 2014, 11:48 »
Elsker dværgvæddere, de har en tilpas størrelse til håndtering og så har de, oftest,et kanont sind og kan håndteres af børn, hvilket er et must hos Maiken og jeg, da vi jo begge har børn :) Vores opdræt er jo først og fremmest vores hobby og kaninerne vores kæledyr :) Alt andet kommer bagefter :)