Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger kan de udruges i flokken  (Læst 3998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline janni84

• Passiv bruger
Kyllinger kan de udruges i flokken
« Dato: 30 Maj , 2014, 08:55 »
Hej jeg er nybegynder indefor dette fag og ville høre når en høne har lagt sig på æg og når de klækker kan de så ikke gå sammen med de andre i flokken. det er mere jeg læser bøger ang. høns så jeg ved de få det bedste og har det godt og der stå der at de skal i rugestue
er noget forviret
håber der er nogle som kan hjælpe mig

Offline Edmond

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger kan de udruges i flokken
« Svar #1 Dato: 30 Maj , 2014, 12:16 »
Jeg deler hønsegården med stift kyllingenet og lægger også net over. Så lærer kyllingerne og de andre høns hinanden at kende, uden at det kan gå galt.
Jeg gør det samme, hvis jeg sætter nye høns ind.
Vores kyllinger er ca. 10 dage gamle og bevæger sig frit blandt de gamle høns nu, når de forlader furiens fjer.

Offline alrk

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2014, 01:18 »
I vores flok har de små kyllinger kunnet færdes i flokken efter 4 uger hvor moderen afviste dem og måtte tilbage i flokken. Vi har et lille havehegn hvor maskerne er store nok til at lade de små kyllinger passere men blokerer de store høns.

Bare kyllingerne får et helle hvor de kan søge tilflugt hvis forfølgelsen bliver for meget, så vil det efter al sandsynlighed gå ganske fint at være i flok med de ældre høns.

Vi har også en hane i flokken som jeg forventer holder noget styr på gemytterne og ikke lader forfølgelsen tage overhånd, selvom han også gerne hakker ud.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2014, 22:44 »