Det er rigtig synd for dig, at du mistede din lille og alt for unge silke

Hvis du har mod på det, så kan du obducere hende - eller skal vi bare kalde det skære hende op. Temmelig sikkert vil du finde noget 'grimt' på nogle af de indre organer.
Jeg synes, hun viste slemme sygdomstegn med udmagring, manglende appetit, nedstemthed og en sygelig afføring - at vandet eller væsken har stået i kroen på hende, kan også være et grimt varsel om, at døden er nært forestående, hvor hun er tørstig og fordøjelsen ...ja..hele hendes system er ved at sætte ud.
En gang imellem kommer vi desværre ud for, at vi mister et ungt dyr til sygdom, som man ikke regner med vil ramme en ellers frisk og kæk høne - sådan er det bare. Hvis hun ikke over længere tid har vist manglende ædelyst, nedstemthed og unormal afføring, så har du ikke i tide haft mulighed for at opstarte en behandling.
Jeg tror, det er et engangs tilfælde, hvor du ikke behøver at blive bange for, at det er 'normalt' at unge dyr bare bliver hurtigt syge og dør. Jeg tror heller ikke, at du behøver bekymre dig om smittefare.