Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: utæt vandskål fra thisted america  (Læst 6998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
utæt vandskål fra thisted america
« Dato: 24 Maj , 2014, 15:05 »
Hej er der nogen her inde med erfaring inden for den automatiske vandskål fra thisted america. De bliver ved med at være utætte bag på. jeg tænker det måske er noget med de skiver der sidder bag på. Når jeg trykker ned foran på vandskålen stopper de med at være utætte.

Offline Henrik givskud

• Bruger
Sv: utæt vandskål fra thisted america
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2014, 20:02 »
Hvis ikke koppen sider vandret, men måske hælder en smule bagover, kan der ikke komme nok vand i til at gi vægt nok til at holde den tæt. Hvis den sidder i tråden kan det være svært at få den til at side helt vandret, og så kan man evt ligge en lille sten i koppen, det kan give den lille ekstra vægt der er nødvendigt. Det kan også være fordi at den lille gummi dut der lukker op mod vand studsen er for hård, så kan kan koble vandet fra, lade den tørre lidt, og så give den lidt silicone feks det man bruger til gummilisterne i bilen. Det har hjulpet hos mig.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2014, 20:43 »
Hej og tusind tak for svaret.
Alle vandskålene er sat fast på et bræt, men ingen af dem stod vandret. Dette har vi forsøgt at udbedre og så har vi givet alle dutterne silicone. Den ene skulle også have lidt sten i. Nu håber vi alle er tætte.
Igen tak for hjælp, det er guld værd.
Gitte

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2014, 08:32 »
det var desværre kun en kop der blev tæt. De andre tre drypper meget endnu. Den ene stopper ikke med at dryppe selvom vi står og trykker ned på den. Ringer til America Thisted i dag, for at høre om de har gode råd.

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2014, 10:43 »
Bare nysgerrig - hvad er det for en model drikkekop (jeg har købt nogle MaxiCup, som jeg ikke har fået sat op endnu - bare så jeg kan være ekstra opmærksom, når jeg vælger beholderen, de skal skrues i  /o )
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2014, 11:59 »
Jeg havde samme problem, men det blev løst ved, at nedsætte vandtrykket til 0,3 bar.
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2014, 21:37 »
mærket er Rhoderi.
Jeg har snakket med firmaet i dag. De (sekretæren) startede med gratis at ville sende nye skåle til mig. Da jeg spurgte om det kunne have noget med vandtrykket at gøre, blev jeg sendt videre til en fagmand. Han fortalte at man skal have en cisterne på til at sænke trykket. Jeg fortalte at den oplysning manglede på deres side. Det var han enig i.
Nu har jeg bestilt en cisterne og håber ikke at have problemer bagefter. Der skulle gerne være automatisk vanding inden vi tager på sommerferie, så dem der passer dem kun skal tjekke og ikke andet.

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 Maj , 2014, 12:32 »
hej igen
så har vi sat en cisterne på henne ved pumpen så vandtrykket bliver sat ned. Det resulterer så i at vandet overhovedet ikke kommer hen til skålene. Kan det virkelig passe at cisternen skal sidde lige foran skålene så vi kan holde det høje vandtryk der hen? Hvis ja så skal jeg have købt tre cisterner da jeg har hønsene forskellige steder :-(

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #8 Dato: 29 Maj , 2014, 19:43 »
Nej, men cisternen skal side højere end vandkopperne. Jeg har min til at side i 2,5.m højde ,og derfra har jeg en wire spændt ud over alle avlsrummene hvor på gummislangen er stripset på. Wiren falder wn smule så vandet hele tiden løber nedad, på wiren sidder der så T stykker hvor vandet ledes ned til vandkopperne, det virker upåklageligt hos mig.
Et lille fif, jeg har minktråd imellem mine stamrum, men istedet for at have koppen sidende fast i tråden har jeg taget et stykke fladt hul beslag og bukket næsten som et S, og sat kopen fast i den ene ende og skruet den anden ende fast i et stykke forskalnings brædt hvor der i toppen sidder to kaben sko , det gør at jeg kan hæve og sænke koppen afhænig af om det er små kyllinger eller avlsdyr der går i boxen. Jeg er vildt godt tilfreds med måden det virker på ;-)
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 Maj , 2014, 21:46 »
Nåh sådan. Er lidt skuffet over hvor lidt forklaring der er på Thisteds produkter. Vi kunne have sparet meget arbejde ved at have vidst forskellige ting inden vi satte det op.
Vi sætter cisternen inde i hønsehuset oppe under loftet og så ser vi om det så virker.
Tusind tak for endnu et svar.