Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Serama?  (Læst 2021 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alexander Larsen

• Passiv bruger
Serama?
« Dato: 17 Maj , 2014, 20:53 »
Er der nogle der ved noget om disse små, sjove racer?
Kan de holdes indendørs?
Hvad koster de?
Kender i nogle opdrættere(send privatbesked)?
Mvh Alexander

Forhåbenlig snart hønse ejer :)

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Serama?
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2014, 21:58 »
Prøv denne hjemmeside fortælle meget om racen. Hjemmesiden viser også at man kan købe bleger til sine Serama så de kan gå frit indendørs. Jeg synes dog det er synd hvis de skal være hæmmet for vores egen fornøjelses skyld.

http://www.seramaclub.nl/

De kan dog holdes på meget lidt plads og er små, søde og tamme. De kan dog også være lidt sarte så måske ikke en race for nybegyndere med mindre man tager dem der har Chabos eller Hollandske dværgpræg ind over sig og derfor ikke burde betegnes som ægte Serama.

Der er desværre rigtig mange i omløb af disse krydsninger og det er rigtig svært at få fat i nogle som er helt ægte.

Ko Shamo er en anden race der kan holdes på meget lidt plads og som har et helt fantastisk temperament. Folk synes som regel de er grimme de første gange de ser dem, men falder så meget for deres personlighed at de ender med at være ligeglade eller synes de er rigtig kønne. I Japan er de meget populære hvor nogle kalder dem lejlighedshøns hvor de har små huse på balkonen på 1 kvm per par minimum.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2014, 22:01 »
Jeg kender en opdrætter som jeg bestemt tror har nogle i overskud, hvis det er :-)
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Alexander Larsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2014, 08:31 »
hej igen :)
Tak for svar!
Jeg havde tænkt at i dagligdagen skulle de gå i en indendørsvoliere (2-3 kvm) Og så i wekenden eller i løbet af ugen ville de komme ud i haven :)
Henrik du må meget gerne sende kontaktoplysninger til mig :)
Mvh Alexander

Offline Alexander Larsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2014, 14:17 »
Hej  :)
Jeg har været på ferie og derfor ikke haft mulighed for at skrive herinde, men derfor håber jeg nu at snakken kan fortsætte  :)
Mvh Alexander