Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinge snakke tråd :D  (Læst 13198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Kyllinge snakke tråd :D
« Dato: 05 April , 2009, 19:32 »
Ja som alle nok ved så myldre det ene kuld kyllinger efter det andet frem lige for tiden. Både under skrukhøns og i maskine :D.. Dette sker over hele landet, og nu også her på gården :D.. i løbet af de næste par døgn venter min høne kyllinger :D.. Jeg lagde 10 æg under hende og de er alle 10 befrugtede. Lyste dem den anden dag, og der er stadig liv i dem alle :D..

Det jeg ville med denne tråd var at samle så mange af de heldige og skrive hvor mange de har fået, hvornår, hvilken race, høne/maskine kyllinger og om de venter flere :D? Ellers også bare andre historier om de små pus ;D

Denne tråd vil jeg opfodre alle der har fået kyllinger for nylig til at skrive i :D..

Skal selvfølgelig nok selv opdatere på hvordan det går under min mutter skruk :D

Forresten, så før den endelig samtidig med jeres egne tråde, for det er så hyggeligt også at læse jeres egne :D..
« Senest Redigeret: 05 April , 2009, 20:37 Fra Mikkel Schmidt »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllinge snakke tråd :D
« Svar #1 Dato: 05 April , 2009, 19:51 »
Mikkel, jeg elsker dit positive livssyn!  <E

Det er nok ikke forbigået nogens opmærksomhed, at jeg har fået 6½ dværgaraucanakyllinger. De har tre rugemødre, så de er i gode hænder, tiden vil vise om der skal stå 6 eller 7 i min signaturlinie.

Jeg vejede lige den lille kylling, jeg har haft inde i dag, 24 g sådan. Utroligt, der kan være så megen livskraft i så få gram.  ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #2 Dato: 05 April , 2009, 20:22 »
Det var da en god idé, Mikkel. :D

Jeg har jo 6 rugeæg under en skrukhøne. Her er det K-dag (klækkedag ;)) i morgen. Det er så sk...spændende at det næsten ikke er til at holde ud. Jeg har lige (igen) været ude og kigge til skrukken igen og det pipper godt i æggene. Der er en stjerne i to af æggene, så der sker da noget. Glæder mig til at se hvordan det står til derude i morgen tidlig. Nu får hu og æggene i hvert fald fred for natten.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 April , 2009, 20:37 »
Jeg vejede lige den lille kylling, jeg har haft inde i dag, 24 g sådan. Utroligt, der kan være så megen livskraft i så få gram.  ::)

Ja det er utroligt hva der er af liv i de små pjok :D.. Krydser ihvertfald fingre for den ;)

Stinne: Jeg glæder mig virkelig til at høre hvordan det står til hos skruken imorgen :D! Held og lykke :D

Her har jeg også lige tjekket, men der er stadig ingen lyd. Dog kan jeg høre at de bevæger sig inde i ægget eller hvad man skal sige :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #4 Dato: 05 April , 2009, 21:17 »
Ja, jeg hører nok ikke helt til i denne tråd - endnu - for min skruk ruger pt. kun på golfbolde  ;)

Jeg har lææænge ventet på, at det blev forår, for så skal der ruges Mille fleur kyller ud. Skrukhuset er indkøbt og skal samles og have sat tættere tråd på i påsken - troede jeg. For i går lagde en af landhønse/chabo pigerne (Hystrella) sig skruk. I dag har jeg skiftet æg ud med golfbolde og tilsyneladende ligger hun fast på dem. Planen er derfor ændret. Skrukhuset skal færdiggøres tirsdag, Hystrella flyttes over og hvis hun stadig ligger fast, skal der hentes rugeæg  :D

Jeg glæder mig HEEEELT VIIIILDT...
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #5 Dato: 05 April , 2009, 21:44 »
Jeg får også snart kyllinger... Først omkring 8 fra Louise, og dernæst omkring 10 fra Danny!!

Hystrella

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 05 April , 2009, 22:08 »
JAmen mine små kyllinger blev jo udruget at super-høne no1, den efterhånden berømte Guldlok.  Hun startede med at ligge på 5 æg, 4 blev til kyllinger. De er af vidtforskellig herkomst, fælles er dog at de alle har CarusoII til far, som er tværstribet wyandot mødrene er til den gule en rød hybrid, de mørke har dels en brahma mor, en tværstribet wyandotmor (håber jeg) og så er der Guldloks helt egen kylling. De er klækket d. 11 marts og er nu så store at de nyder at tulle rundt i have sammen med deres mor og alle de andre høns. Her har de lært at støvbade og møje sig til....deres mor er nemlig en rigtig grissebasse af en høne ;)

Men dejlige er de altså :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 April , 2009, 22:36 »
De er af vidtforskellig herkomst, fælles er dog at de alle har CarusoII til far

Tja, Sådan går det tit...  ::) :D
Før i tiden havde forældre mange børn, det er slut ! Nu har børn mange forældre...
« Senest Redigeret: 06 April , 2009, 13:24 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 05 April , 2009, 22:53 »
Grin, ja stakkels mit lille barn, hun har kun mig at slås med ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 April , 2009, 00:27 »

Ja, det må man sige - supersøde  :-*
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #10 Dato: 06 April , 2009, 05:33 »
Jeg har jo klækket rigtig mange 50% kochin i min Danke A120. Det går superfint hver gang = næsten 100% klækker.

Det nyeste og mest spændende (for mig) er jo, at der klækkede 20 indkøbte store gule kochin æg d. 4/5-4 og samtidig klækkede 20 fra vores lyse sussex'er, som er kyllinger fra 2008.

Nu varer det ikke længe, inden de gamle blandede høns skal slagtes, da mine store kochin (sort, blå og hvid) fra 2008 er godt igang med at lægge æg nu. Så fremover bliver det "kun" rene kyllinger jeg udruger.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Brian Jensen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 06 April , 2009, 06:27 »
Idag er det klækkedag her hos mig, jeg har 33 æg i maskinen. Men det er æg som jeg fik med da jeg købte min nye Lys Sussex stamme så jeg ved jo ikke hvordant de er opbevaret og kender heller ikke befrugtningsprocenten. Men indtil videre er der kommet 2 kyllinger. Skal ha rugemaskinen igang igen her på Fredag med 50 æg...
Brian S Jensen

1.10  lys sussex, 0.1 Dansk Svensk gårdhund, 0.2 huskatte, plus masser af akvariefisk, 0.1 hustru og 1.2 dejlige børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 06 April , 2009, 09:47 »
Jeg kan godt forstå at både Frk. Olsen og Christina glæder sig helt vildt :D.. Det vil man altid gøre, og det SKAL man altid gøre :D

Et rigtig godt billede Wanda, af nogle rigtig flotte kyllinger :D! Hun virker som en rigtig godt kyllingepasser :D!

Søs: Jeg er stadig meget betaget af at du kan få et så godt resultat i en rugemaskine. Hver gang jeg læser et af dine resultater bliver jeg helt forbløffet :D! <M

Brian: Det bliver spændene at se hvor mange der kommer ud af det. Jeg krydser ihvertfald fingre for at de kommer godt ud ;)!

Og så til min egen høne :D.. Da jeg stod op gik jeg ud for at åbne for hønsene og kigge til skrukhønen. Da jeg åbnede for hende gad hun ikke ud som hun plejer, så jeg hentede lidt havregryn og noget nyt vand og stillede på gulvet, så gik der et min så var hun ude fra kassen :D.. Jeg, som er skide nysgerrig, skulle jo lige hen og kigge i kassen, og sørme om jeg ikke stak hele hovedet ind i den. Da jeg havde gjort det sad jeg lidt og lyttede.... Ingen lyd, så tog jeg et par æg op til øret, og så kunne man ellers høre at de var begyndt at prikke på skalden, og da jeg lagde dem ned igen kom der også et par små pip fra et par af æggene, så jeg regner da med at de begynder i aften :D.. Hvad være er er at mit skrukhus projekt er blevet udsat da min far har glemt paller, og jeg kan jo ikke sige til kyllingerne at de lige skal vente to døgn med at komme ud, så jeg håber han husker dem idag :D...

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #13 Dato: 06 April , 2009, 16:07 »
Puha Mikkel, så skal der saves og hamres, når din far kommer hjem, hva' ;)

Jeg er jo blevet kyllinge-mormor til 4 dejlige børn i nat. ;D Der er to grå kyllinger som ok bliver blå, en mørkegrå kylling som også har blå mor og en gul kyllig som bliver hvid. De to sidste æg er ikke klækket (endnu) men jeg håber da på det bare er et par efternølere.

For ligesom at cementere at matriklen her har fået kyllinger begyndte den ene af mine "høner" i morges at gale. :o Det har jeg jo lovet naboerne ikke ville ske, så jeg skal nok i gang med øksen - snart. Jeg tror faktisk hanen blev helt forskrækket over at den kunne gale. Det skete i hvert fald kun to gange, så holdt den mund igen. Den hørte nok at jeg sagde til David at jeg senere måtte ud med øksen. ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #14 Dato: 06 April , 2009, 17:35 »
Jeg har pt 2 kuld kyller,
første hold 38 æg, der gav 12 kyller  >:( for 10 dage siden
og andet hold 38 æg, der gav 28 kyller de er klækket igår og idag  :D
alle udruget på maskine.
så er der et hold til i maskinen og under skruk der skal klække om små 14 dage
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk