Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til bestilling af foder til kyllinger + høns  (Læst 3087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
  • 3 høns i haven :)
Hjælp til bestilling af foder til kyllinger + høns
« Dato: 11 Maj , 2014, 16:57 »
Jeg har liiige fået mit første hold kyllinger, og de fodres efter forskrifterne herinde   /o

Jeg sidder nu og skal bestille øko foder ved Land og Fritid og bliver i tvivl om, hvad jeg skal bestille  ???

Kyllingerne er indtil videre i et kaninbur sammen med deres adoptivmor ;) Derfor er det jo nemt nok at give dem det rigtige nu.
Men hvad så, når de skal lukkes ud med de andre? Så skal alle jo spise det samme, da jeg kun har én hønsegård...

Jeg giver mine voksne høns en luksus kornblanding fra en af de lokale øko landmænd to gange dgl, skaller, madrester, og hvad de ellers finder i haven. Indimellem en gang hønseguf.
Om foråret/ sommeren får hønsene normalvis ikke tilskudsfoder, fordi haven er så rig på lækker hønsemad.

Men kyllingerne skal jo have tilskud!  ???
Så hvad er bedst at bestille hjem? Fortsætte med at give (det bliver så alle, store som små) Natur fjer start? Eller gå over på, at alle får Natur fjer voks eller Natur æg?

Suk, så blev man nybegynder igen. Og vil jo så gerne gøre det helt rigtige :angel:
« Senest Redigeret: 11 Maj , 2014, 17:40 Fra Anja Jensen »
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
Sv: Fodring af kyllinger + høns
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2014, 17:02 »
Her er skønherlighederne. Indtil videre 5 styks.
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
Sv: Hjælp til bestilling af foder til kyllinger + høns
« Svar #2 Dato: 12 Maj , 2014, 02:58 »
Slet ingen bud?

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 12 Maj , 2014, 08:29 »
Hvad med at lave et afsnit med så store masker at kyllingerne kan gå derind, men så små masker at de store høns ikke kan. Så kan du give foder derinde udelukkende til kyllingerne.

Ellers kan du risikere at de små ikke får nok, medmindre at de store får alt for meget..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 12 Maj , 2014, 09:20 »
Tillykke med kyllerne Anja. Hvor er de dog søde!
Hvis du kører til Land&Fritid i Ølgod efter foder er det en god ide at ringe først og spørge om de har økofoderet hjemme. Jeg var der i sidste uge for at købe øko-startfoder og det var ikke på lager.

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Maj , 2014, 11:26 »
Tak for tip til jer begge :-)