Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Plymouth Rock og Dværg Wyandotter sammen?  (Læst 1745 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Chickabee

• Passiv bruger
Plymouth Rock og Dværg Wyandotter sammen?
« Dato: 09 Maj , 2014, 16:34 »
Hej hønse-eksperter  :)

Vi er ved at købe vores første kyllinger. Jeg havde egentlig bestemt mig for at vi skulle have tværstribede Plymouth Rock. Men sønnike på 7 år forelskede sig i nogle dværg wyandotter.

Så spørgsmålet er om vi kan have begge - hvis vi får dem sammen og de vokser op sammen? Vi har - indtil videre - kun et hønsehus. Har et mere på tegnebrættet men det er ikke sikkert at det står klar før engang til næste år, så vil ikke købe begge racer med mindre at de kan bo/gå i samme hus og gård uden problemer.

Damen vi køber hos mener godt at vi kan - men hun har selv alle sine høns gående strengt opdelt i forskellige gårde (store for sig og små for sig).

Er der nogen her der har erfaringer (gode som dårlige) med at have store, tunge høns sammen med dværghøns?

Mvh Bettina

Offline Frk Holst

• Passiv bruger
Sv: Plymouth Rock og Dværg Wyandotter sammen?
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2014, 17:40 »
Jeg har et par dværghøns gående sammen med mine stort Sussex. Der er ingen problemer, de går fint sammen med flokken og hanen hopper ikke på dem. Mine høns går dog frit i haven, så ved ikke om der skulle være et problem i en lukket hønsegård.
1,6 Lys Sussex
0,2 dværghøns af ukendt race
0,10 hvide landællinger
2,0 katte
1,0 Border Collie
1,1 Børn
10.000 kvm have

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2014, 18:20 »
Jeg har brahma sammen med silkehøns, og det går helt fint. Du skal bare ikke ha en tung hane til små høns.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Chickabee

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2014, 23:20 »
Tak for svarene. Det lyder godt - det lyder til at det fint kan lade sig gøre. De skal også gå frit i haven her. Og umiddelbart er planen at vi ikke skal have en have - og hvis vi ender med at beholde en hane så kan det jo bare være en af dværg dotterne  :)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2014, 23:32 »
Jeg har Brahma (med hane) gående sammen med Maran (med hane) og Araucana (ikke længere med hane efter ræven har været på besøg) og et par silkedamer.

Ingen problemer her.
Mvh
Erik Andersen