Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan 2 silkehøner deles om kyllinger i samme rede?  (Læst 1316 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jeanne

• Passiv bruger
Kan 2 silkehøner deles om kyllinger i samme rede?
« Dato: 08 Maj , 2014, 11:40 »
Hej Forum
Jeg har haft rigtig stor glæde af at læse herinde der er rigtig mange gode svar og beskrivelser til en nybegynder som mig.
Jeg har lige fået mine første 2 silkehøns for 2 mdr. siden, det er rigtigt hyggeligt og kort tid efter lagde den ene høne sig skruk  så jeg skaffede nogle rugeæg, hvor jeg har lyst osv. så det kun var befrugtede æg den havde og da hun havde ruget i 19 dage blev den anden høne så også skruk så jeg delte æggene imellem dem. Nu har de 2 silkehøner som var i hver sin rugekasse tirsdag og onsdag ruget kyllinger ud og der mangler stadigvæk 1 æg hos hver af dem at klække.
Da kyllingerne fordeler sig hvor de har lyst valgte jeg i går aftes at fjerne det lille gitter som ellers havde delt høner op for ikke at kyllingerne skal komme til at sidde fast i det. (så ikke de skulle lægge sig i den andens rede osv.)   
Spørgsmål:
 1. Da jeg kom ud her til morgen var der fuldt hus i den ene redekasse :o, begge høner og kyllinger og et æg lå sammen redekasse, jeg delte dem ad igen med gitteret og fordelte kyllingerne, men jeg tænker om det så ikke er bedre at jeg finder en større kasse som de 2 høns og kyllinger så kan ligge i sammen da jeg er bange for at de maser kyllingerne ved at ligge i lag. (hønsene har tidligere brugt samme redekasse til at sove i) og hvis de kan deles om at passe kyllingerne så er det vel ok?? eller kan det give problemer?
2. Det æg som lå i den tomme redekasse i morgens og var ret koldt er vel gået tabt pga. kulde ? (ligge nu under hønen igen)
3.Jeg har købt div. startfoder, knækket majs og hirse til kyllingerne og hønsene spise også af det selv om de har deres eget skruk-kornblanding men hvornår skal jeg sætte deres æglægningsfoder frem til hønsene igen?
Mange hilsner Jeanne
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2014, 17:06 Fra Jeanne »
Mvh. Jeanne 
0.4,2 Sort dværg Orpington
0.2,8 Silkehøns