Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Strøm omkring hele villahaven?  (Læst 6610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Janne111

• Passiv bruger
Strøm omkring hele villahaven?
« Dato: 06 Maj , 2014, 13:36 »
Hej alle,

Efter blot 3 uger kunne mine høns ikke længere gå i fred for ræven! Men eftersom jeg helst vil fortsætte med at have dem fritgående om dagen, tænker jeg nu i løsninger med el-hegn.

Jeg har fundet flere tråde her på siden med tips og idéer til elhegn, som er rigtig brugbare - men disse går på indhegning af hønsegårde. Er der nogen, der har erfaring med at hegne villahaven ind med elhegn? Vi har højt raftehegn (ca. 1,8-2 m) på 2 af siderne og hæk på de 2 andre sider - og det er hér, jeg tænker at opsætte elhegn. Er der nogen, der har kommentarer til ting, der skal tages højde for?

Lågen ind til haven bliver problematisk at indhegne. Den er omkring 1,5 meter høj.

Hilsen Janne

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Strøm omkring hele villahaven?
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2014, 14:15 »
Først så tænker jeg at det kan du sagtens, god idé.
Vi har eksempelvis selv noget hegn der er delt med hestefolden, dvs. strøm på en side af stolperne og havehegn på den anden - det virker fint.

Jeg går ud fra at du bor på landet så du ikke sætter strøm op indtil naboen? du skal nemlig være opmærksom på afstandskrav + mærkningsregler af elhegn imod offentlig tilgængelige steder :-)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Janne111

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2014, 14:59 »
Mange tak for svar. Nej, vi bor i en by med alm. villahaver. Jeg synes ikke, at jeg kan finde reglerne for dette...

Offline ncj

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2014, 15:20 »
Mod offentlig vej/sti,skal der være 1/2 meter fra skel,samt tydelig skiltning ved opsætning af elhegn. ;)
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Janne111

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2014, 15:38 »
Kender du også reglerne for skel mod nabo?

Offline ncj

• Bruger
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2014, 15:43 »
Næh,mon ikke også det er 1/2 meter,hvis  det kan nås derfra.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 Maj , 2014, 16:41 »
det vil jeg også gætte på, ellers lav en fræk aftale med naboen hvis i gerne vil have det tættere på - jeg tænkte mere at det var en grim forskrækkelse hvis naboen skyder en bold i hækken og rækker en arm ind for at fiske den ud ... <zaaaaap> ;)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline jeanette lund

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 07 Maj , 2014, 10:18 »
Nu ved jeg ikke helt hvilken kommune du bor i, men prøv at søge på kommunens hjemmeside om regler for dyrehold. Der kan du søge rigtig mange oplysninger om lige netop jeres lokalområde. Vi bor selv i en lille by men har ikke problemer med ræve, men med helt vild mange katte også katte der jagter hønsene. Vi har også overvejet elhegn mod naboerne men har pt sat det i bero. Måske når der kommer et hav af store killinger der er smidt ud hjemme fra at der kommer gang i elhegn planerne igen.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #8 Dato: 09 Maj , 2014, 15:33 »
det vil jeg også gætte på, ellers lav en fræk aftale med naboen hvis i gerne vil have det tættere på - jeg tænkte mere at det var en grim forskrækkelse hvis naboen skyder en bold i hækken og rækker en arm ind for at fiske den ud ... <zaaaaap> ;)

Det vil nok være værre hvis naboen står og p..... ind i hækken..................
Hilsen Leif
Kanariefugle.