Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor lang tid må skruk gå fra æg?  (Læst 2348 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mschunck

• Passiv bruger
Hvor lang tid må skruk gå fra æg?
« Dato: 05 Maj , 2014, 20:52 »
Min skruk vil gerne ud og lufte vingerne en gang imellem. Hvor lang tid, må hun være væk fra æggene?

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hvor lang tid må skruk gå fra æg?
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2014, 21:26 »
Hun skal helst ud en gang om dagen og spise, drikke, strække vinger og ben, bade og aflevere sin skrukklat

Nogle skrukker bruger kun 10 minutter andre kan sagens være ude en halv times tid eller mere
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline aakande

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2014, 21:38 »
jeg flyttede mine sidste skruk høns igår da den ene af de 3 har fået kyllinger :)men den ene af de 2 jeg flyttede ville ikke rigtig blive på sine æg så den er blevet lukket inde i sin rede i nogle dage så den kan falde til ro :)
ny i hønse faget :)

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
  • 3 høns i haven :)
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2014, 01:44 »
Min skruk vil nogle dage kun være ude i 2-3 minutter..
Det bliver kun til lidt hakken i nogle korn og stræk og bøj, før hun begynder med sit buk-buk, så jeg skal åbne ind til æggene. Hun er så dedikeret :o

Heldigvis støvbader og klatter hun de fleste dage. Så har høne-hønemor her det altså bedst :P
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.

Offline mschunck

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2014, 09:14 »
Min lille dame bor i et af de trekantede kaninbure, så hun kan rejse sig og gå til mad-vand, når hun lyster.
Jeg har kommet sand i bunden med lidt af det "lyserøde" pulver mod kryb og kravl.

Hun var bare ude igår for at baske med vingerne. Det har hun været hver tredje dag, men igår gik hun ikke selv retur. Hun stod ved hønsehuset til de andre høns og sagde skruklyde. Jeg napsede hende og lagde hende retur. Hun lagde sig straks på sine æg.

Hu havde dog være væk fra æggene i en times tid, og dette bekymrede mig lidt.

Mette