Hej alle,
Jeg er ny her på siden og som hønseejer.

Nu har jeg læst en masse af de gamle tråde, der var om de spørgsmål der rumsterede i mit hoved.
Men, vedr. Høns sengetid og ind/ud lukning...
Jeg har tre Maran høner på ca 14/15 uger. Jeg har også 10 store Araucana kyllinger på vidst nok 10/11 uger. De tre Franske madammer holdt jeg i deres hus, de første to dage. De er ikke tamme på nogen måde. Håber at de bliver det, med tiden. De skulle hjælpes ud efter de to dage, gik dog selv ind igen uden problemer og har gjort det siden, i de to ugers tid jeg har haft dem.
Men så er det jeg læser, at Jeres høns puttes ved solnedgang. Mine hopper på pind allerede ved 19 tiden. I dag ved 17 tiden! Jeg lukker så deres udgang til gården, er det forkert?
Mine yngste er lige ankommet denne forgående weekend. Umiddelbart går det ok, med de Franske damer. De er lidt bestemte og kan godt være efter de nye. Men de skal jo etablere en hieraki.
Jeg er lidt i tvivl om, hvornår det er forsvarligt at lade de små gå ud i hønsegården. Den er vel 70 kvm og med hegn i 170-200cm højde. Den er ikke overdækket - er det en fejl?
Jeg er klar over, at Araucanaen kan fristes på vingerne, men tænker mere på om de hapses af diverse rovfugle.
Hønse hilsner
Katherine.