Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flyt skruk til anden rede??  (Læst 973 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Flyt skruk til anden rede??
« Dato: 10 April , 2014, 18:43 »
Hej nu er en af mine høns så blevet skruk for anden gang , første gang nåede jeg ikke og flytte den i en anden rede før den forlod æggene
Men nu vil jeg ha flyttet den så den ikke ligge lige ved siden af de andre høns ,

Men hvordan flytter man lige sådan en ? :)
Kan man bare løfte hønen af og så lægge æggene ned i den anden rede ? Og så sætte hønen der ned på dem ??
ny i hønse faget :)

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Flyt skruk til anden rede??
« Svar #1 Dato: 10 April , 2014, 19:08 »
Bedst efter mørkets frembrud. Har du styr på nogle æg til den - altså æg der er lagt ca. samme dag? Ellers kan du flytte den over på et par tilfældige æg og så bytte dem ud om et par dage, når du har samlet friske.

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Flyt skruk til anden rede??
« Svar #2 Dato: 10 April , 2014, 19:20 »
En skruk kan være ret insisterende i sit redevalg. Så hvis du blot flytter hende og hun stadig har adgang til sin gamle rede, så kan hun godt insistere ved at gå tilgave til den gamle rede.
Så hvis du kan afgrænse hende fra den gamle rede eller lukke hende inde ved den nye blot et par dage, så vil jeg anbefale dig at gøre dette.
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: Flyt skruk til anden rede??
« Svar #3 Dato: 10 April , 2014, 19:55 »
Det er vigtig at hun er 100% stabil skruk, hvis du vil flytte hende.
Som skrevet før, er det en fordel at hun har sin egen lille sted, hvor de andre ikke kan forstyrre hende. Jeg vil anbefale at du flytter hende med et par snyde æg, og giver hende rugeæg evt. aftenen efter flytning. Du skulle nemt kunne løfte hende af reden så længe du skifter æg, når der er mørkt.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.