jeg har også vand i det ene kar fra første dag til dag 18. det giver en fugtighed på 30-35% når maskinerne står i huset. 47-49% når de er i bryggerset.
jeg fyldte som jeg plejer begge kar og et helt glas ud i bunden i går aftes. og det var faktisk dag 19 fik jeg set da jeg havde fået skrevet forkert på min "rugeseddel" ægene kom i en torsdag, så det må være dag 19 tirsdag. ægene pippede også lystigt da jeg lavede det hele klar sent i går

med vand i begge kar og bund når fugtigheden op på ca 65 %. og lidt dug og vanddråber på låget. dog syntes jeg den ene maskine driller lidt. her har jeg ikke et hygrometer i, men stort set ingen dug/vanddråber på låget til trods for at der er lidt mere vand i end den anden maskine.
jeg skubber bunden til den ene side, hælder vand i. og ligger det ene skillerum ned i hullet i den anden side. og her hælder jeg vand i først eller bare ned mellem tremmerne/bunden. jeg hælder også bare ned mellem bunden i midten af maskinen, så ægene ikke skal flyttes.
et lille råd hvis man har flere stammer i samme maskine. her stripses bare 2 mellem væge sammen (hver sin retning, ellers bliver de skæve) og sættes som man vil sætte den ene side normalt. så er det højere og kyllingerne kan ikke komme over

pt er der kommet 2 sølv sortrandet og 1 hvid wyandot :-) og rigtig mange har lavet hul og er på vej.
det irriterer mig dog at jeg ikke kan få fugten højere op i den ene maskine. og alle propper er i, på nær det ene hvor tjek-up går ned. og vil meget nødig åbne for låget, for ellers kunne en svamp eller klud nok gøre underværker.
havde samme problem sidste år. det går lidt nemmere med fugtigheden når maskinerne står i bryggerset, i stedet for i det ret tørre hus