Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Overdækningsnet  (Læst 1806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
Overdækningsnet
« Dato: 25 Marts , 2014, 12:01 »
Inspireret af kommentarer fra Tanja og Kristian har jeg lige tjekket på nettet og telefonen, og det viser sig at indehaveren af Wulff & Co. er gået på pension. Hans varelager er opkøbt af NVT, Nyhavns Vod- og Trawlbinderi, som også ligger på havnen i Esbjerg, Vikingkaj 5: http://www.nvt.dk/index.php

Hos NVT vil man med glæde modtage bestillinger på overdækningsnet til hønsegårde, - al omsætning er jo velkommen - så ring glad til 75127821  ;D
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Overdækningsnet
« Svar #1 Dato: 25 Marts , 2014, 12:17 »
Tak for info /o. Jeg har tidligere bestilt hos både Wulff og Strandby, begge steder har gode net.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline claus74

• Bruger
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2014, 20:11 »
Hvad er m2 prisen?

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 01 April , 2014, 07:17 »
Hvad er m2 prisen?
Er det 10-11 kroner eller noget i den stil? Jeg har vist nok givet 500 kroner for mit 40 m2 net inkl. porto, og 300 kroner for det andet som er ca. 20 m2, også inkl. porto.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tove

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 Juli , 2014, 16:15 »
Jeg har lige fået opgivet en km pris på 65 kr. !! Det ville bringe hver af mine hønsegårde op på omkring 10.000 i overdækning, hvilket jeg under ingen omstændigheder har råd til  :(.
Jeg skal finde noget til sommerens udvidelser, så jeg føler mig lidt på herrens mark lige nu.
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 16 Juli , 2014, 16:57 »
Det lyder helt skørt. Normalprisen er ca. 11-12 kroner pr. m2.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tove

• Bruger
« Svar #6 Dato: 16 Juli , 2014, 17:12 »
Også for mere solidt net? Altså det, der ikke er en slags "glorificeret" fuglenet? - jeg købte noget sidste år til første etape, og jeg mener, det var fra Esbjerg. Min mand snakker stadig om, hvor dyrt det var (dog uden at nogen af os kan huske den præcise pris), så jeg skal altså ikke op i flere tusind kroner for de næste etaper. Samtidig skal det kunne holde til storme og sne osv. Jeg har prøvet med noget, der var grønt og af plastik og vistnok beregnet til gartnerier, og det tog Allan  >:(
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
« Svar #7 Dato: 16 Juli , 2014, 20:51 »
Jeg havde egentlig også planer om at overdække med et "vodbindernet", men da jeg fik fat i noget volierenet 1 x 25 m til 299 kr hos Davidsen, blev det til et net-tag. Krævede dog nogle små understøtningsstolper og lægter med en meters mellemrum.
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 16 Juli , 2014, 22:49 »
Ja! Mine net er i UV bestandigt nylon, maskestørrelse 6 x 6 cm. Nettene klarer sol, regn, orkan, nedfaldne grene og sne uden problemer. Nettene er købt hos hhv. Strandby Net og Wulff & Co. (sidstnævnte eksisterer ikke mere). Strandby Net tog vist ca. 500 kr. for 40 m2 inkl. porto i 2010, mens Wulff fik 300 kroner for 20 m2 i 2012.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tove

• Bruger
« Svar #9 Dato: 17 Juli , 2014, 07:40 »
Jeg købte hos Wullf sidst, dyrt men ikke uoverkommeligt. Men den, der har overtaget har altså nogen virkeligt høje priser (selv om prisen dalede væsentligt i løbet at en mailkorrespondence :(). Dog er det stadig seriøst mange penge, han forlanger. Jeg har fået et meget mere spiseligt tilbud fra strandby, og han har lovet at sende nogle prøver, så jeg kan vælge hvilket, jeg skal købe. Så nu håber jeg da at få noget hjem inden sommerens hønsegårdsbyggeri.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #10 Dato: 26 Juli , 2014, 11:06 »
Nu har jeg bestilt hos Strandby - flink betjening og en pris på 8 kr m2 + moms og fragt. Det er noget andet end NVT der startede med at forlange 65 kr pr m2.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #11 Dato: 26 Juli , 2014, 11:17 »
Håber ikke det gør noget, at jeg lige springer ind med et ekstra spørgsmål... men jeg har tænkt over om det ikke var billigere om nemmere at spænde snore over hønsegården ligesom de gør på dambrug. Det hjælper selvfølgelig ikke på mår mm, men burde kunne holde rovfugle væk.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #12 Dato: 26 Juli , 2014, 12:06 »
Billigere - afgjort! Nemmere - det kommer nok an på arealet, de skal dække  ;). Og hos os virkede det ikke mod krager!

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #13 Dato: 26 Juli , 2014, 12:52 »
Ok  :) jeg havde ikke lige tænkt på kragerne. Dem har vi også mange af, så det er jo nok nødvendigt med et bedre overdække, når vi forhåbentlig skal have lavet ny hønsegård.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #14 Dato: 26 Juli , 2014, 13:05 »
God ide - "vores" krager tager i hvert fald alt, der bevæger sig. De har taget en voksen høne, myrdet en ung brahmahane og naboen har set dem jage katte!  >:(