Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp min høne bliver mobbet!  (Læst 1796 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mgs

• Passiv bruger
Hjælp min høne bliver mobbet!
« Dato: 19 Marts , 2014, 15:17 »
For en uge siden fik jeg en lille familie dværghøns 3 høner og en hane. Den 3. høne gik ikke sammen med de andre hos avleren og blev sat sammen den aften de kom hjem til os. Hun er en lidt ældre dame i forhold til de andre og lidt mere tam. Problemet er at de to unge høns tryner hende rigtig meget. De holder hende ude af hønsehuset så hun ikke kan komme til maden og idag har hun bare ligget ude under hønsetrappen i blæsten, mens de andre har varmet sig i huset. Hanen blander sig ikke rigtig i damernes hønserier. Om aftenen sætter hun sig heller ikke på pinden med de andre, da jeg tror hun bliver hakket, men jeg går ud og sætter hende op når det bliver mørkt. Hun virker på ingen måde syg...bare mobbet. Er der en løsning? Det gør så ondt i mit hjerte, da hun er en rigtig skøn høne. Skal de bare have noget mere tid? Skal hun have en ny ven? Hjælp!

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
Sv: Hjælp min høne bliver mobbet!
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2014, 18:43 »
Da jeg fik høns sidste år købte jeg dem samme sted og en af hønsene blev ikke bare mobbet men decideret overfaldet i værste gangsterfilm-stil med at tre høner kommer efter hende. Hun fik selvfølgelig specialbehandling af undertegnede og fik dejlig foder da hun ikke fik adgang til det. Så sørg for at din høne ikke sulter. Der gik et par uger, men så var de ok med hinanden.

Måske etablerer de også bare en hakkeorden.