Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kan man få høns til at skrukke?  (Læst 1190 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette.V

• Passiv bruger
kan man få høns til at skrukke?
« Dato: 18 Marts , 2014, 21:25 »
Som overskriften lyder, kan man gøre noget for at fremme skrukke høns? Jeg har tre dv.wyandotter som er fra 2010 og en hane på snart et år. Jeg har været meget uheldig med køb af nye høner, først fik jeg tre store wyandotter, dernæst tre haner, så nu vil jeg gøre et forsøg på at lave mine egne kyllinger. Mine høns skrukkede meget det år de blev et år, men har ikke gjort det selv siden, og så var det jeg tænkte, om man selv kan gøre noget for at fremme projektet, for det er jo ved at være sidste udkald for damerne. Håber nogen kan hjælpe. Venlig hilsen Mette

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: kan man få høns til at skrukke?
« Svar #1 Dato: 18 Marts , 2014, 21:35 »
høns kan sagtens ruge selvom de er ved at være over to år,, min ene altid skrukhøne er 5 år gammel.. du kan lægge nogle golfbolde i reden, så hønen tror der ligger mange æg,,, det kan sagtens inspirere hende, til at lægge sig på dem,,, når hun har ligget der fast nogle dage, kan du give hende rigtige æg at ruge på,,  /o husk at de æg hun skal ruge på, skal lægges under samtidig.

mærk hendes æg med en blyant streg hele vejen rundt , og hold øje med om andre lægger æg i hendes rede.
Hvis ikke du selv har æg, kan du sikkert købe rugeæg af den slags høns du gerne vil ruge ud
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn