Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegal i byen  (Læst 1572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Hanegal i byen
« Dato: 13 Marts , 2014, 07:49 »
Vi var noget spændte på hvordan det ville spænde af med naboer og hanegal, men der har heldigvis aldrig været nogen problemer - husene er isolerede og vi sørger for at lukke ud senere end 7.30 i hverdagene og først efter kl. 9.00 i weekenden.
Selvom vi har 4 haner, har der aldrig været problemer med at de har galet hele dagen, tværtimod har de været meget stille og kun galet nogle få gange i løbet af dagen.

Nu har en genbo så fået en hane - en stor én af slagsen at dømme ud fra galet :)  Synes kun det er fedt med flere høns i byen - men det knapt så fede er at nu er der konstant galekonkurrence mellem den store og vores haner :-[
Det er ikke så slemt om morgenen da vores jo er i isolerede huse, men når vi lukker ud - så starter det sjove  :blank:

Må indrømme jeg frygter lidt nu at nogen i nabolaget får nok af haner, når de står og galer dagen lang - hvilket jeg snildt kan forstå  :-\

Vænner hanerne sig mon til hinanden efterhånden, ligesom alle vores haner åbenbart har gjort med hinanden?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Hanegal i byen
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2014, 11:09 »
Jer der har haner, hvor der bor andre haner i nærheden - vænner de sig til det med tiden, eller vil det altid være en kamp om at gale højest?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2014, 12:54 »
Jer der har haner, hvor der bor andre haner i nærheden - vænner de sig til det med tiden, eller vil det altid være en kamp om at gale højest?

Konstant eller i hvert fald nogle gange dagligt  ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2014, 07:32 »
Konstant var jo så ikke lige det svar jeg ønskede :P ;D
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2014, 08:48 »
 ;D Beklager! men det er min oplevelse- vi kan jo ikke hjælpe hinanden uden at være ærlige. Her har det hjulpet at en mand med en ret stor grund nu har slagtet to ud af 4 haner......... han bor vest for os, og her kommer vinden for det meste fra den retning  ::) (og lydene)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2014, 08:51 »
Ha ha - nej du har ret - tak (tror jeg nok)  ;D

Nå - vi har sagt farvel til en enkelt hane, hvilket allerede har hjulpet  - var ham der svarede konstant.

Nu ryger der endnu en hane om nogle dage, så krydser vi fingre for det hjælper :)  *k
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 14 Marts , 2014, 08:57 »
Her hjalp det meget, at jeg mistede en maranhane sidste år. De to haner jeg har tilbage galer lidt om morgenen og så især, når der er fremmede der går forbi. Haner der galer længere borte, tager de sig ikke af, men med "længere borte" mener jeg også mange hundrede meter.

Håber det løser sig hos jer.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 Marts , 2014, 09:02 »
Hva pokker Tanja, har du mistet én af maranerne??  :o

Her galer de primært om morgenen i deres huse, og stopper så normalt når jeg lukker dem ud - men de sidste dage har de godt nok givet den gas det meste af dagen  :-[
I dag har de heldigvis ikke sagt så meget, selvom genboens har galet lungerne ud  :blank:

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 14 Marts , 2014, 15:12 »
Hva pokker Tanja, har du mistet én af maranerne??  :o
Ja, vi måtte sende Frede afsted sidste år i maj måned. Hans helbred kunne ikke mere :(. Det har dog hjulpet på både temperement og lyd, at der nu kun er en hane i hver flok. De to kan endda gå sammen, uden at æde hinanden, så det er vældig godt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"