Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gode skrukhøns  (Læst 7823 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Sv: Gode skrukhøns
« Svar #15 Dato: 09 Marts , 2014, 18:33 »
Sådan én som hende her f.eks.   De to hun gik sammen med før blev aldrig skruk.Jeg har også haft sølv sortrandet dværgwyandot .Der var der også kun 1 ud af tre der ville skrukke.Men jeg lokkede dem heller ikke.

Silken her kan jeg flytte uden hun går af reden.Og jeg får lov at kigge uden der sker noget ved det.Hun har endda klaret de 21 dage selv om hun er blevet forstyrret af de små orpingtoner.De sidste var ikke interesseret i reden da hun lagde sig skruk men pludselig ville 2 orper til at lægge æg og så var freden forbi.Så hun er blevet flyttet denne gang med redekassen.Hun blev bare liggende lige så fint hele vejen ned til det andet bur :) Og i dag pipper det lystigt fra reden.Jeg har en video som jeg vil se om jeg kan lægge ind .

Det ser ud til at videoen er for stor.Kan ikke lige hitte ud af hvordan jeg gør den mindre.Så I må nøjes med at se den på FB :)
« Senest Redigeret: 09 Marts , 2014, 18:54 Fra vbruun »
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
« Svar #16 Dato: 09 Marts , 2014, 18:46 »
Jeg vil lige slå et slag for Brahma.
De er da bare helt tossede med at skrukke.
Hvis ikke jeg fjerner æg med det samme så punkterer de på dem. /f

Offline thomas t

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 17 Marts , 2014, 21:39 »
Må lige være med. Hvilke orpington??  Er det dværg eller store eller er de kun i en størrelse. Ska selv have nogle der kan gå skruk. 

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 17 Marts , 2014, 22:17 »
Jeg ved ikke om dværg og store Orpinton punkterer (=skrukker) lige let, men jeg ved at store Orpington, som skrevet tidligere i tråden her, er slemme til også at punktere æggene undervejs i rugningen, med fatale følger for mange af æggene.

Er det i grunden ikke fuldstændig ligegyldigt hvor god en høne er til skrukke, hvis den er uegnet til at ruge?

Hvis jeg skulle skaffe et par høner med henblik på rugning, ville jeg til hver en tid vælge et par silkehøner. De kan selvfølgelig, pga deres størrelse, ikke ruge på så mange æg ad gangen. Til gengæld er de dygtige til både rugning og efterfølgende føring af kyllinger.   
Mvh
Erik Andersen

Offline thomas t

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 17 Marts , 2014, 22:59 »
Hørt pilegården synes bare ikk silke er så pæne. De ligner noget der har været ie tørre tumbler.   Uden af fornærme nogle. Ka man være jeg ska prøve. Ka de gå med gæs og ænder osv??

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 17 Marts , 2014, 23:26 »
Det kan de sikkert, men det er strengt forbudt i Danmark, at holde høns og svømmefugle sammen. Uanset racer.
Mvh
Erik Andersen