Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk and-måske et fjollet spørgsmål  (Læst 6797 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Skruk and-måske et fjollet spørgsmål
« Dato: 06 Marts , 2014, 16:13 »
Jeg har 1,2 moskusænder og er faktisk lidt træt af andrikken, han er ikke lige min kop te og stadig ganske ung til at blive en god steg...men.. Ænderne kan vel godt blive skruk uden andrik, ligesom hønsene uden hane, ik?????
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Gåsepigen

• Bruger
Sv: Skruk and-måske et fjollet spørgsmål
« Svar #1 Dato: 07 Marts , 2014, 02:32 »
Ænderne kan godt blive skruk - men æggene kan ikke blive befrugtede uden andrik.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Marts , 2014, 13:15 »
Nej den havde jeg ligesom regnet ud ;) ;), men befrugtede æg kan jo købes overalt, og det gjorde jeg forrige år med ganske fin befrugtning. Min gamle and lagde æg fra midt november til ca 20. Januar, jeg spiste dem fordi det ikke var rugetid..og den har ikke lagt æg siden, og jeg ved ikke, hvor længe jeg vil vente med at slagte den trælse andrik, så jeg kan få æg/ællinger af egen produktion!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 Marts , 2014, 17:10 »
Nej den havde jeg ligesom regnet ud ;) ;)

Det blev skam også skrevet med et glimt i øjet - glemte bare smileyen i farten - men du har garanteret selv oplevet, hvor mange der ikke ved det.

Omkring halvdelen af de voksne mennesker, jeg støder på, når jeg er ude med enegåsen faster Anna, stiller mindst et af disse to spørgsmål:
- Jamen kan den godt lægge æg uden en gase?
- Hvorfor skal den ikke ruge nogle af æggene ud?

Jeg prøver normalt at være meget pædagogisk, men det kan godt være lidt grænseoverskridende at starte grundlæggende seksualundervisning hen over hækken med en flok stavgængere :D.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 07 Marts , 2014, 19:27 »
 ;D ;D ;D ::)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Marts , 2014, 20:44 »
Det blev skam også skrevet med et glimt i øjet - glemte bare smileyen i farten - men du har garanteret selv oplevet, hvor mange der ikke

Jeg tænkte nok, at det var for sjov ;) Men lige for tiden er jeg lidt tabt bag en vogn, så jeg kunne lige så godt have troet det..jeg har så meget høfeber, at jeg er en helt anden og tit temmelig 'hjerneløs'..åh jeg glæder mig til det er ovre.. Så er det besluttet, jeg giver det 14 dage, og så slagter jeg andrikken, og så håber jeg bare, at mutter and er begyndt at lægge æg, så jeg kan få et par ællinger af egen avl :)
Mette

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #6 Dato: 07 Marts , 2014, 21:04 »
hvis bare det var nu du manglede æg havde jeg 15 stk æg fra de brune/lilla, som en and opgav inden hun fik lagt sig.

en anden andrik til damerne kunne jo også være en mulighed.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 07 Marts , 2014, 21:07 »
hvis bare det var nu du manglede æg havde jeg 15 stk æg fra de brune/lilla, som en and opgav inden hun fik lagt sig.

Åh ikke reklamer med æg fra de flotte ænder..jeg ender jo bare med at smide dem i rugemaskinen, men mutter and kan jo nå at blive skruk inden og kan sagtens tage maskinællinger ;) ;)
Mette

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 Marts , 2014, 13:21 »

Hvaaeh..ville du sende dem, hvis det var? Nu har jeg jo ligget og tænkt på æg og ællinger hele natten ;)
Mette

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #9 Dato: 08 Marts , 2014, 23:10 »
he he.  !l ja det vil jeg gerne.  :)  jeg er dog lidt usikker på hvor gamle de er. men de ældste er nok tæt på 4 uger nu.
de skulle dog ikke være FOR gamle. men pga usikkerheden er de billige.

du kan købe dem for 75 kr, plus porto på 70 kr  :) havde egentlig 28, men den ene rede begyndte de så pludselig igen at ligge æg i, så håber en and snart vil ligge sig på dem.

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #10 Dato: 08 Marts , 2014, 23:50 »
for lige at tjekke op på alderen på ægene har jeg været igennem netbank for indbetalinger af rugeæg, og pb.
kan se ægene ikke kan være mere end max 3 uger gamle.

så de skulle stadig kunne bruges til at ruge  :)

skriv pb hvis du vil have dem  :)

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå