Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Redekasser  (Læst 1381 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Chimes

• Passiv bruger
Redekasser
« Dato: 04 Marts , 2014, 16:32 »
Hej jeg har lige fået høns, 4 stk. Isa Warren. Jeg fik afvide de ville begynde at lægge æg om ca 14 dage. Jeg har selv bygget redekasser til dem. 2 stks. de er ca 50x50x50cm de står på jorden og har lagt rent halm derind. Vil de ligge i dem fra starten af eller kun når de lægger æg? De får æglægningsfoder, skaller og går på spåner/sand.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Redekasser
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2014, 17:06 »
De skal helst ikke sove i redekasserne, for de skider om natten, og så får du bare møg på æggene. De skal op og sove på pind. Hvis de ikke kan finde ud af at lægge æggene i redekasserne, så læg nogle snydeæg/golfbolde i kasserne til at lokke dem. Men de første æg har det nu med rent bogstaveligt at komme bag på de store hønniker, så de ender tit der hvor trangen til at lægge æg nu lige opstår. Men de plejer nu hurtigt at lære at finde hen i redekasserne.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Chimes

• Passiv bruger
Sv: Redekasser
« Svar #2 Dato: 04 Marts , 2014, 17:10 »
Tusind tak for dit svar, de har en hel kant de kan sidde på ca ½ meter over jorden der sad de alle sammen side om side igår aftes.. Skal jeg stadig sørge for de har en pind?