Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skandinavisk Fjerkræstandard - rettelsesblade  (Læst 1284 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

• Bruger
Skandinavisk Fjerkræstandard - rettelsesblade
« Dato: 27 Februar , 2014, 16:32 »
Jeg skal lige bruge nogen kloge menneskers hjælp! Vi har fjerkræstandarden på biblioteket, men jeg er ikke sikker på (tvivler faktisk) at vi har rettelsesbladene.
Hvordan kan jeg se, om vi har dem? Skal de sidde bagerst i mappen? eller under de enkelte emner? eller noget helt tredje?
 ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
Sv: Skandinavisk Fjerkræstandard - rettelsesblade
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2014, 17:51 »
Nede på hvert blad står der årstal.
Så vidt jeg husker, er det nede i venstre hjørne under stregen.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2014, 18:14 »
Bibliotekerne plejer ikke at opdatere dem.

Standarden selv er fra 2004. Det står nederst på siderne hvornår de er rettet. Der kommer rettelses blade hvert andet år. (05-07-09-11-13) og dem som er forvejen bliver skiftet ud med de nye og de helt nye (som f.eks. med racer) sættes ind alfabetisk.
« Senest Redigeret: 27 Februar , 2014, 18:19 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tove

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 Februar , 2014, 20:42 »
Bibliotekerne plejer ikke at opdatere dem.

Standarden selv er fra 2004. Det står nederst på siderne hvornår de er rettet. Der kommer rettelses blade hvert andet år. (05-07-09-11-13) og dem som er forvejen bliver skiftet ud med de nye og de helt nye (som f.eks. med racer) sættes ind alfabetisk.

Mener du så, at jeg ikke behøver at købe rettelsesblade? Eller vil jeg bare være helt fremme i skoene, hvis jeg gør det?
Jeg satsede sørme også på dig i den her sag Lene ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 28 Februar , 2014, 09:06 »
Der kommer jo "hele" tiden nye racer eller varieteter til standarden og der kan også været lavet om i de beskrivelser som allerede findes.

Så HVIS man vil have det hele med og den skal være up to date, så er ALLE rettelsesbladende fra alle årene nødvendige.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tove

• Bruger
« Svar #5 Dato: 28 Februar , 2014, 13:38 »
Der kommer jo "hele" tiden nye racer eller varieteter til standarden og der kan også været lavet om i de beskrivelser som allerede findes.

Så HVIS man vil have det hele med og den skal være up to date, så er ALLE rettelsesbladende fra alle årene nødvendige.
Måske skal jeg ringe til foreningen og høre, hvor meget, det kan dreje sig om. Hvis først, jeg får dem up-to-date bliver det jo lidt nemmere fremover. Jeg synes jo netop, det er lidt surt med de racer og varieteter, der mangler.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 28 Februar , 2014, 16:04 »
Hvis den aldrig har været opdateret så er det alle fra disse år : 05-07-09-11-13 du skal have i.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Tove

• Bruger
« Svar #7 Dato: 02 Marts , 2014, 15:42 »
Fint - så ringer jeg (eller får en fra teknisk afd. til at gøres det) jeg syns sørme lige så godt vi kan have et fuldt opdateret eks. Tak for hjælp!
 :)