En af mine store silkehøns er blevet skruk og jeg vil jo gerne ha et kuld kyllinger ruget ud.
Lige lidt info om hvordan mine høns går midlertidigt, da min mand ikke har fået lavet hønsegården helt færdig endnu.... Om natten er de 2,3 store silker lukket inde i en voliere på ca 1,2 x 3 meter, og om dagen har de adgang til en del af stalden, som er spærret af med volieretråd i ca 1 meters højde. Da der er adgang for eventuelle rovdyr bliver de altid lukket inde i volieren om natten.
Den ene silkehøne har de sidste 3-4 dage ligget på på gulvet lige inden for hvor jeg åbner volieretråden i den åbne del. Det er jo ikke noget særlig smart sted at ligge og ruge, og jeg har også lukket hende inde hver aften. Men næste dag ligger hun sig igen på gulvet henne ved åbningen.
I dag har jeg købt en opvaskebalje, som jeg tænkte hun måske ville bruge som rede, og jeg har to gange flyttet hende derover på. Jeg har lagt 2 falske æg i reden. Hvordan tror I chancen er for at hun vil blive liggende der?
Hvis hun stadig ligger fint i aften, når de skal lukkes ind. Mon så jeg kan flytte baljen med hende ind i volieren eller er det bedre at jeg sætte et gammel (stort) fuglebur hen over hende, så der ikke kan komme rovdyr til? Ikke at jeg tror der er rovdyr i nærheden, men "better safe than sorry".
Hvor mange æg kan jeg komme under hende?