Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: pris beregner  (Læst 4157 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rubber Duck

• Passiv bruger
pris beregner
« Dato: 23 Februar , 2014, 23:04 »
Håber der er nogle der vil hjælpe mig med at forklare hvordan jeg skal regne ud hvad hver and koster hvis jeg nu skulle sælge lidt og for at se om det er en overskud eller underskuds forretning at have ænder.. (uanset udfaldet vil jeg forsat have ænder)
det regning er ik lige min stærke side. det er moskus ænder jeg har..

Offline martin s j

• Passiv bruger
Sv: pris beregner
« Svar #1 Dato: 23 Februar , 2014, 23:13 »
det er ofte 100 kr for en and og 150 kr for en andrik
jeg ville aldrig selv kunne finde på at sælge en voksen and/andrik til under 100

jeg ved om det var det du ville have svar på for om det går op med foder kommer jo meget an på hvilket foder du bruger da der forskelige priser på foder

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 23 Februar , 2014, 23:15 »
Det meste hobbyfjerkræhold er direkte underskudsforretning. Så du skal ikke indkøbe med henblik på salg med overskud for øje.
Mvh
Erik Andersen

Offline martin s j

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Februar , 2014, 23:20 »
det er svært med at få det til at løbe nogle  lunde rundt og især fordi man kommer til at købe alle mulige bimse ting

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #4 Dato: 23 Februar , 2014, 23:26 »
jeg har netop lavet regnskab over mine solgte ænder og det gav en smule overskud. men jeg har ikke regnet vand (som har været ret meget jeg har brugt pr dag)  og tiden der er brugt er jo fritid, men har brugt RIGTIG MANGE timer på de ca 200 ællinger jeg fik sidste år.

jeg skriver alt foder jeg køber ned og hver gang jeg sælger dyr skriver jeg det ned og priser på alt. så får man et overblik over om det giver underskud eller ej.
men det er rigtig svært at regne ud hvad hver ælling spiser til den når den og den alder. især når man fodrer alle i forskellige aldre samtidig.

så den eneste måde jeg kan lave et nogenlunde regnskab er at skrive ned hvad jeg køber ind og hvad jeg sælger. og så når de sidste dyr er solgt, regne det hele sammen.

jeg kan dog se det bedst kan betale sig at sælge ællingerne når de er 1,5- 2 måneder gamle i forhold til hvad jeg får for dem i forhold til hvad de har spist af foder.
jeg fodrer med startfoder den første tid og blander mere og mere korn i (købt billigt af en bonde) som de vokser til max 50/50.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #5 Dato: 23 Februar , 2014, 23:34 »
jeg tager 50-75 kr for en ælling på 1,5-2 måneder. og prisen stiger som de bliver ældre og spiser. jeg har dog vidst aldrig taget mere end 150 kr for en kønsmoden/ fuldvoksen and/andrik. og her dækker det IKKE foderudgifterne.

skal lige siges at jeg har ikke bare hvide og sortbrogede almindelige farver moskus. for så fik jeg ikke så meget for en ælling. jeg har brune, blå, lilla, perlegrå (som ligger højere i pris) og andre mix farver. og de er kønsbestemt ved salg.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Rubber Duck

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 Februar , 2014, 20:02 »
okay mange tak for svarene alle sammen :)
ja kan godt se det bliver svært at ligge en nøjartigt pris på sådan nogle dyr hvis man skulle regne ud på dem. så jeg vil tage den nemme løsning lidt som maja1981 gør..