Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æggeskallen er meget tyk -hård  (Læst 1431 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kewin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
æggeskallen er meget tyk -hård
« Dato: 20 Februar , 2014, 18:55 »
Hey alle I hønse eksperter.
Jeg er godt klar over at dette muligvis er et luxus problem, men jeg oplever at skallen på de æg mine damer k gården beriger mig med dagligt er meget meget svær at klække.
Er det fordi at de går og spiser for mange skaller?
Jeg synes nærmest det er umuligt at klække skallen og hinden inde I æget uden at få skaller med.

Oplever I også dette?
Er det bare noget jeg skal se som noget godt, eller gør jeg noget forkert mht foder?

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: æggeskallen er meget tyk -hård
« Svar #1 Dato: 20 Februar , 2014, 20:13 »
Jeg vil vælge at se det som et luksus problem. Det er et tegn på at dine høns får de rette næringstoffer og er friske.
Vil advare om at du med tiden retter dit slag til dine æg. Det har i hvert fald givet mig et par pinlige oplevelser, når det ikke er mine egne æg der får et godt slag og jeg derfor står med totalt ødeladt æg ud over det hele....
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline kewin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: æggeskallen er meget tyk -hård
« Svar #2 Dato: 20 Februar , 2014, 21:27 »
Oka,jeg var bare ikke sikker på om de simpelthen fik for meget kalk, siden de er så hårde at klække:-)

men jeg vælger da bare at se det som noget godt..

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: æggeskallen er meget tyk -hård
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2014, 14:50 »
Hvis hønsene har fri afgang til skallerne, så doserer de selv, hvor meget de har brug for :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling