Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: lave redekasse af reol og lidt frygt for træk  (Læst 3305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Janni Pedersen

• Passiv bruger
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
lave redekasse af reol og lidt frygt for træk
« Dato: 20 Februar , 2014, 08:42 »
jeg har en lille reol med to hylder som skulle kasseres. mens jeg kigger på den kommer jeg til at tænke HEY den kan da beklædes på siderne og med to skillevægge er der pludseligt 4 redekasser. Lyder det fuldkommen åndssvagt?

Derudover så opdagede jeg at der ved min garrageport er hul forneden hvor luft kan komme ind. eftersom jeg egentligt bare ville sætte trådhegn op på indersiden af garagen bliver jeg nu bekymret for om de får træk om vinteren. jeg overvejer at sætte en plade op forneden i gården så der ikke er gulvtræk. vil det derudover være ok hvis jeg hænger pressenning op foran gården i vintertiden så eventuelt træk fanges af denne?

jeg er nemlig ikke sikker på at jeg kan få den nederste kant lukket af og stadig have mulighed for at trække ting ind og ud af garragen
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Annemarie2013

• Passiv bruger
Sv: lave redekasse af reol og lidt frygt for træk
« Svar #1 Dato: 20 Februar , 2014, 09:51 »
Hej Janni
Redekasser er et meget bredt begreb, så din ide virker nok,, det er mere om hvordan hønsene vil have det :) Prøv det dog af, hvis ikke kan de altid udskiftes til noget andet. Her brugte vi hjemmelavet redekasser, men gik over til kattetransportkasser da de var nemmere at rengøre og dessinfisere. Dem gad hønsene ikke bruge så vi fandt på kattetoiletter og de er faldet i god jord :)
 Angående dit hul. Kan det dækkes over med noget er det nok det bedste.. Nu kan der ikke laves en egentlig bedømmelse ud fra hvad du skriver,,,nemmere med et billede, men hvis det ikke kan dækkes til kan en pressening nok klare det udefra.. Er hullet direkte ind til hønsene?
1.6 New Hampshire
0.3 Wyandotter, 1 sort, 2 guld sortrandede.
1.0 Shæfer/rotweilerblanding
0.1 bengal, sølv
1.0 husbond
0.1 barn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 20 Februar , 2014, 10:12 »
jeg havde en rumdeler med 10 rum, i to rækker,,, den blev hængt op på langs, og der blev sat en lille kant på så redematerialet ikke røg ud... mine tinge orpington brugte kun nederste række og pladsen neden under reolen,,, måske den havde virket bedre hvis jeg havde sat den på gulvet,,, ideen er god, og der er flere der har gjort det, men højden er afhængig af størrelsen på dine høns,, de lette italienere feks. kan snildt finde øverste hylde.

Træk skal du så vidt muligt undgå,,, du kan gå lidt omkring med et tændt stearinlys og se om det blafre nogen steder.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Janni Pedersen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Februar , 2014, 10:33 »
jeg fik taget det her billede men jeg er simpelthen i tvivl om hvordan jeg gør noget ved det her

ud over lukke helt af til hønsehuset fra den side og det synes jeg måske er lidt synd.

jeg overvejede halmballer foran men de tager bare enormt meget plads?

jeg kan ikke få lov til at vedhæfte billede :(
Med venlig hilsen Janni

2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

Offline Janni Pedersen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 Februar , 2014, 11:02 »
jjeg TROR det lykkedes mig at lave et galleri...

http://fjerkrae.dk/cpg1416/index.php?cat=10506
Med venlig hilsen Janni

2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger