Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er der planter høns IKKE æder udover snerler og brændenælder?  (Læst 14370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Sv: Er der planter høns IKKE æder udover snerler og brændenælder?
« Svar #15 Dato: 18 Februar , 2014, 12:47 »
Har slet ikke tænkt på liljekonvalproblemet - mon ikke hønsene instinktivt ved hvad der er spiseligt for dem.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #16 Dato: 18 Februar , 2014, 12:50 »
De plejer ikke at spise ting de ikke kan tåle.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #17 Dato: 18 Februar , 2014, 13:02 »
Jeg har haft høns til at gå hvor der var liljekonvaller. De rørte dem ikke
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #18 Dato: 18 Februar , 2014, 13:23 »
Altså, jeg kan jo kun forholde mig til at hele flokken stadig har det godt- trods konvaltæppet i sensommer/hen over efteråret. Vi har slagtet een hane, som var købt som høne.... i øvrigt den eneste der her haft "snue" i vinter.. Vi har en anelse flere end tilladt ifht lokale regulativer  :angel:

Alle er flotte i fjerdragten, trives og hen over de seneste måneder er alle begyndt at lægge æg(- de 2 haner ;D ) Jeg stolede på de meget mere erfarne herinde- heldigvis :D Takshækken med bær står langs hegnet til umiddelbare nordlige nabo- jeg er bange for, at både egen mand og nævnte naboer ville være lidt kede af, at den skulle fjernes....

Blåregnen, altså den største, boede i et hjemmelavet stativ som væltede/knækkede i en storm lige inden hønsene kom- jeg håber da ikke den er et problem, hvis ellers den gider at vokse op igen  :P Vi savede den helt ned for at få det væltede "stativ" ned........... mange slyngplanter er lige så livskraftige og stærke som høns  :-*
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk