De store træer og de gamle rhododendron er snart det eneste tilbage i hønsehaven........... jorden er ellers helt bar og alle div. buske stammet op af hønsenæb.
Jeg havde egentligt drømt om flere bærbuske i hønseafdelingen- de har kun lidt ribs og solbær nu+ blomme-, æble-, og pæretræer. Vi savner stikkelsbærgrød og flere ribs og solbær. Jeg bruger ikke net over bærbuske og tidligere har der været nok til os selv og havens vilde fugle- også af blåbær. Af de sidstnævnte har jeg kun amerikanske tilbage- de små ægte danske er nu gravet op af hønsefødder

(jeg var ikke i den del af haven i den værste regnperiode)
Hvad gør I andre med f.eks. tulipaner og andre løgplanter?
Er det realistisk at regne med vækst i bærbuske uden hegn?
Pruktion af grøntsager kommer jo nok til at skulle foregå i forhaven i år- uden adgang for høns en periode, men hvordan er det nu med kartofler?
Hvordan dyrker I andre selv krydderurter med høns i haven? Persille, både bred og kruset, + spinat er noget af det vi bruger mest- det er både dyrt og kedeligt hos købmanden og svært at finde økologisk herovre...... de sydlandske kan jeg godt bruge i tørret form, men har dog nogle zinkbaljer til formålet i højsommeren- hvor højt skal de op?