Så er der nyt i sagen!
Kommunen har været her i dag, og det hele gik, som vi havde håbet. De syntes, at vores løsning til hønernes anlæg var smart og sagde, at de aldrig havde set den løsning (vi har nu blot hævet hønsehuset 1,10 m. over jorden, så det på den måde er rottesikret i stedet for at lave den traditionelle voliere, så det undrer mig lidt, at de ikke har set det før).
De vil dog gerne have, at vi yderligere laver en rottesikker voliere omkring hønsehuset, og det havde vi også regnet med, at de ville sige. Det gør vi naturligvis, men den store, glædelige nyhed for os og vores høner er, at hønerne ikke behøver at være i volieren hele tiden! De må gerne rende rundt i haven, alt det de/vi lyster. Dertil kommer, at den indhegning, som hønerne går i, ikke skal være 5 meter fra skel (det kræver vores 'jeg-klager-over-alt-nabo'). Det er kun hønsehuset og den kommende voliere, hvilket på ingen måde er et problem.
Så vi er glade! Nu skal vi bare have bygget den (lille!) voliere, så alle krav er opfyldt, og vi kan bede grundejerforeningens formand og vores nabo om at blande sig udenom. Det kan selvfølgelig påstås, at det er spild af tid og penge, eftersom hønerne kommer til at gå rundt i deres indhegning, fuldstændig som de gør nu. Det er så en anden side af sagen.
Lene: Du har helt ret, men det ville jo kræve, at jeg gad bruge tid på ham. For at sige det rent ud, så er han slet ikke vigtig nok i mit liv til at få den opmærksomhed.
Tak for hjælpen med aktindsigten og gode råd, Finn.
Alle I andre, der har skrevet i tråden: Tak for støtten! Især lige efter klagen var tikket ind, og følelserne gik højt her på matriklen, var det rigtig rart at læse jeres indlæg.