Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsemøg på hænderne  (Læst 4336 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørnemor

• Passiv bruger
Hønsemøg på hænderne
« Dato: 04 Februar , 2014, 09:22 »
Hvordan vasker i bedst jeres hænder! eller rettere sagt, i hvad? Jeg synes lugten er enormt svær at komme af med, hvis man har fået lort på huden. Selvom jeg som regel bruger handsker, når jeg er inde hos hønsene, så gør jeg jo ikke altid. Blandt andet når vi kæler for Rosa, vores splash australorps høne har vi jo "bare hænder".
Nogen ideer, til dette underlige spørgsmål?
Lykkelig ejer af
8 høner af blandede racer (araucana, kobbermaran, mm)
1 smuk og rolig hane
2,0 katte

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
Sv: Hønsemøg på hænderne
« Svar #1 Dato: 04 Februar , 2014, 09:50 »
Jeg forstår ikke helt at det er så slemt et problem..?

Her virker vand og sæbe ganske udemærket, og jeg har aldrig oplevet problemer med dårlig lugt efter håndvask, heller ikke selvom jeg har fisket en hønselort op af deres fodertrug.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 Februar , 2014, 10:00 »
Jeg syns at hønse moj er så slemt. Hjemme på gården 3-4 år (eller 30-40 år :) )siden brugte vi tandpasta når jeg med brormand havde kørt gylle heldag og skal til halbal om aften ;). Mor var rigtigt glad og begejstret når hun  søndagmorgen optægte at de samtlig tandpasta tuber som hun havde købt i fredags fra brugsen tre for en tilbud var helt flade
. He he
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Bjørnemor

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Februar , 2014, 11:11 »
Selve hønsemøget er ikke så slemt. Men når det kommer på huden synes jeg det er svært at vaske lugten af. Jeg vasker nogle gange 10 gange efterfølgende før al lugten er væk. Puha....
Lykkelig ejer af
8 høner af blandede racer (araucana, kobbermaran, mm)
1 smuk og rolig hane
2,0 katte

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #4 Dato: 04 Februar , 2014, 11:29 »
Jeg har ikke personligt haft problemet- resten af familien har heller ikke nævnt det  ::), men skær en citron over og gnid ind. Derefter vask hænder som normalt= lugtfri  :) Det virker på alt! Ellers er soda/bikarbonat mit yndlingsmiddel...........  /o
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 04 Februar , 2014, 11:52 »
Det har jeg heller aldrig tænkt var et særligt problem, selv om nogle af prutterne kan lugte ganske fæle pga den alsidige kost. Jeg bruger blot vand og sæbe, men måske går jeg og lugter lidt af hønseprut hele tiden ???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 04 Februar , 2014, 12:54 »
Det har jeg heller aldrig tænkt var et særligt problem, selv om nogle af prutterne kan lugte ganske fæle pga den alsidige kost. Jeg bruger blot vand og sæbe, men måske går jeg og lugter lidt af hønseprut hele tiden ???
Samme her i så fald :o.

Jeg har aldrig haft problemer med at få lugten væk, men det kan være fælt at få smurt en hønseprut ud på jakken. Så ryger jakken en tur i vaskemaskinen, og får samtidig en tur med imprægneringssprayen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Februar , 2014, 14:34 »
Hvis man bruger en løvrive og en fejebakke med huller i, er det da også begrænset hvor meget møg det kommer i kontakt med hænderne, eller hur?
Jeg tror nu også, jeg lugter en smule af høns, det er en del af charmen :laugh:
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #8 Dato: 04 Februar , 2014, 14:50 »
 ::) Tjjaøh altså, JEG synes slet ikke at der er lugt i skuret overhovedet og bruger roehakker, løvrive + kattebakkeskovl til rengøring- alt inventar er malet Hermexidelysegråt, og jeg får aldrig klatter på hverken hænder eller tøj, men det kan da godt være andre bemærker en lidt anderledes lugt  ;D Alle har uanset været for høflige til at nævne det  :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk