Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Moskus  (Læst 3486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tduedahl

• Passiv bruger
Moskus
« Dato: 29 Januar , 2014, 12:14 »
Så har mine moskus damer ligget og ruget i 34 dage... Hvad gør jeg når de klækker? Vil gerne have flyttet mødrene og de små pippere til varmere omgivelser... Men vil jo ike risikere at der går nogen udklækkede æg til spilde hvis jeg tager dem for tidligt! De går sammen med hønsene, og er også nervøs for om de vil hakke i de små...

Offline Ari

• Bruger
Sv: Moskus
« Svar #1 Dato: 13 Februar , 2014, 09:04 »
Øv, synd at der ikke var nogen, der svarede dig. Nu er æggene vel klækket? Og hvordan gik det? Godt nok var det meget koldt netop idenne periode, og anden lagde nok æggene, fordi hun troede, at det ville blive ved med at være varmt.
Danske gæs og moskusænder i blåbroget og sortbroget.

Offline tduedahl

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Februar , 2014, 09:06 »
4 af de 30 æg klæggede og de døde inden jeg opdagede de var kommet ud:( så ingen levende ællinger denne gang. Nu er de begyndt at lægge æg igen, så håber på mere succes denne gang:)

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #3 Dato: 13 Februar , 2014, 18:34 »
mine begyndte også æglægningen tidligt pga det milde vejr. og en and som ellers havde lagt sig til at ruge opgav igen efter få dage.

de fortsatte æglægningen noget tid, men stoppede igen.
nogle er netop startet igen og håber nu vejret ikke driller så de kan få de tidlige hold, som jeg helst vil have.

jeg lyser altid ægene når de er ruget ca 10 dage. hermed undgåes det at anden ruger forgæves eller ligger på en masse æg der har fået frost og derfor ikke bliver til noget.

håber det lykkedes næste gang  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline tduedahl

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Februar , 2014, 09:03 »
Tak for dit svar:) det mærkelige var bare at det faktisk lykkedes dem at komme ud af æggene, så lysningen havde nok ikke hjulpet - desværre:(

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #5 Dato: 14 Februar , 2014, 20:01 »
lysningen havde kun gjord du kunne have sorteret alle de æg fra der ikke var befrugtet. (går ud fra størstedelen af de uklækkede æg var ubefrugtede eller havde fået frost) for de 4 der klækkede havde det nok ikke gjord en stor forskel. dog havde der så ikke ligget en masse æg omkring dem. der er sikkert sket det at de nok er kommet fra mor eller mor er gået af reden for lang tid, og de så er blevet for kolde hurtigt.. de kan jo ikke tåle så meget kulde i ret lang tid ad gangen de små pus   !l
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.