Prøver lige at skrive et nyt indlæg.. i håb om det hele kommer med, så det til at forstå

Jeg bliver nemlig logget af siden og mister hele min historie her i dette forum

??
Vil bare så gerne dele min historie, i håb om svar...om jeg handler korrekt eller råd der kunne hjælpe i sidste øjeblik? efter jeg fik købt syge høns

Hvilket jeg blev gjort opmærksom på, inden handel! TYPISK MIG...Ved godt man ikke køber syg dyr og slet ikke som førstegangs hønseejer

Men nu har jeg dem hjemme

og jeg er så glade for dem

"familien Brahma" en blå hane og høne (par) og en ung høne i splash. Parret, de to blå er skidt...eller meget skidt? ved ikke om jeg er pylret ? hvor hårførende høns er.
Nååh...Til sagens kerne.
-Mine 2 nye høns, strækker halsen samtid med de gaber. ER det halsorm? eller forkølelse? De nyser og hoster. Der er ingen slim ved næbet eller øjenbetændelse at se?de 2 syge drikke og spiser meget lidt, har ikke set det..men går ud fra de kun indtager meget lidt.
Kun 1 høne er frisk, ung hønen smagere på alt hvad jeg tilbyder-
Tørret brændenælder, mynte,salvie og hvidløg. Som jeg har blandet i noget blød kost til de 2 syge. Kamillevand med hvidløg. fuldfoder og masser af grønt..i håb om at vægge appetit hos de syge (ingen bedering)
Da jeg kom hjem fra job i dag, kunne jeg ikke holde tanken ud- Syge høns i nye omgivelser og mig, som rendende ud og ind...Pisse stresset for dem! Hvilket optrapper sygdomsforløbet.
Så jeg fik ringet til min dyrlæge. Fortalte ham om situationen og mine drømme høns

Han vil hjælpe mig med 1 ting- Behandling for halsorm (ud fra min historie) Men kun denne ene gang... simpelthen fordi der ikke bare gives ud til diverse behandlinger uden en undersøgelse. Men fordi det kun var 3 stk.. så kun denne gang. Hvis det ikke hjælper må jeg indse de muligvis dør for mig

synes de ser for skidt ud til at overleve mm jeg når at få dem "indlagt" hos dyrlægebesøg... Hvilket jeg ikke ser det unormale i. Jeg holder høns, som jeg har holdt hest og hunde! for underholdning,beskæftigelsen og hyggens skyld og skal det gå lige op må jeg jo også handle.... Hvor langt vil i selv gå? Jeg har den holdning at et dyr uanset art..skal have en værdig behandling inde man afliver. Så jeg tog mit ansvar, for alvor på mig i dag. Hønsene er flyttet ind i mit bryggers

(isolation) De har fået en seng at ligge i alle 3. Og så er resten fri gulv (klinker) Skal de have en pind? Alt hvad jeg har tilbudt i deres hønsehus er ikke brugt. De har bare sovet/stået på gulvet?
Sikke en start, hvilket jeg på sin vis kunne havde valgt fra og få nogle andre...
Men hønsene kom fra samme stald og selvom de ikke så syge ud, kunne de jo være smittet

Så skulle bare ikke havde købt nogle overhoved. Får det skidt, for så heller lade dem være syge i vante omgivelser! Nej nej..jeg skulle købe nu og her
Jeg lyder som en der ikke egner sig til at holde høns eller så det fordi jeg tager det så meget mere seriøst, end hvad jeg umiddelbart havde forstillet mig inden køb. Og ved slet ikke om dette indlæg er til at give svar på..af gode råd?
En ting er sikker, har lært og fundet ud af så meget på så kort tid. Hvad jeg ønsker og kræver, både af mig selv og hønsene! Håber min flytning giver lidt mere varme og ro...ikke mindst at de kommer sig? kan jeg gøre mere? Nyder selskabet når vi skal på toilettet..vi får en sluder for en sladder

en lærerig en af slagsen !