Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Barnevelde vokser ikke.  (Læst 4731 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
Barnevelde vokser ikke.
« Dato: 26 Januar , 2014, 09:45 »
Ja, har en barnevelde der bare ikke vokser...
Den er nu 14 dage gammel, men ligner stadig en daggammel kylling..? Dens søskende vokser og udvikler sig fint og har fået fjer på vinger og halefjer er ved at komme...
Jeg har efterhånden prøvet alt. Ekstra godt foder, hirse, skaller, kul, frugt og grønt - Der sker bare intet!

Nogen der har prøvet noget ligende?

Skal siges at den er lige så aktiv som de andre, spiser, drikker, skider, styrter rundt og er fin at se på...

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Barnevelde vokser ikke.
« Svar #1 Dato: 26 Januar , 2014, 09:59 »
Det er ikke noget jeg ser ret tit, måske 2-3 stykker ud af ca. 1000
Hos mig er det bare væk med dem, de bliver yderst sjælden fine og OK. Jeg ser dem som nogen med en eller form for fejl, ligesom dem med kam fejl, som også sorteres fra.

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Januar , 2014, 10:11 »
Det er ikke noget jeg ser ret tit, måske 2-3 stykker ud af ca. 1000
Hos mig er det bare væk med dem, de bliver yderst sjælden fine og OK. Jeg ser dem som nogen med en eller form for fejl, ligesom dem med kam fejl, som også sorteres fra.

Nu er det bare for hyggens skyld at vi har dem og det er min datter der har købt og betalt dem, så det er lidt svært bare og sige at den skal væk :-)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 26 Januar , 2014, 10:17 »
Nu er det bare for hyggens skyld at vi har dem og det er min datter der har købt og betalt dem, så det er lidt svært bare og sige at den skal væk :-)

Og især når det er for hyggens skyld, så er det ned tur at se på noget skravl.

Det kender jeg godt, jeg har nemlig også kun race høns for hyggens skyld :)
« Senest Redigeret: 26 Januar , 2014, 10:19 Fra Rudy »

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Januar , 2014, 10:24 »
Og især når det er for hyggens skyld, så er det ned tur at se på noget skravl.

Det kender jeg godt, jeg har nemlig også kun race høns for hyggens skyld :)

Det var lidt et tilfælde at det blev racerene... Det var kun fordi at jeg har en bekendt der lige skulle tjekke befrugtningsprocenten og så blev de i overskud og min datter købte dem for 10 kr. pr. stk.

Synes bare det er underligt...

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Januar , 2014, 10:43 »
Vi havde en moskusælling hvor det var på nøjagtig samme måde. Den blev aldrig så stor som sine søskende, men den fik lov at leve da den kunne følge med flokken selvom dens søskende en overgang var 2-3 gange så store som den.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 26 Januar , 2014, 16:41 »
I forvejen vokser barneveldere ikke ret hurtigt, og de er længe om at sætte fjer, så det er da virkelig i den dårlige retning. Hvis der er nogen som helst mulighed for at kyllingerne bliver avlsmateriale, så sørg for den kommer væk, det er ikke noget at avle på fugle med afvigende egenskaber - ned mindre du vil lave en ny race.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 28 Januar , 2014, 07:07 »
I forvejen vokser barneveldere ikke ret hurtigt, og de er længe om at sætte fjer, så det er da virkelig i den dårlige retning. Hvis der er nogen som helst mulighed for at kyllingerne bliver avlsmateriale, så sørg for den kommer væk, det er ikke noget at avle på fugle med afvigende egenskaber - ned mindre du vil lave en ny race.

Det er ikke avlsfugle og bliver det heller ikke.
Det er min datters kælekyllinger og det bliver de ved med at være.
Nej, den bliver ikke aflivet, så længe den er frisk. Var bare nysgerrig omkring det, da det virker underligt...