Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flytning af høns og hus/hvordan gøres det bedst  (Læst 3308 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mogge

• Passiv bruger
Flytning af høns og hus/hvordan gøres det bedst
« Dato: 23 December , 2013, 14:46 »
Har efter meget søgen fundet frem til at købe brugt hønsehus + gård + høns

1)Vi har aftalt at høns kan gå om dagen i sælgers have imens hønsehuset flyttes hjem til mig
2)Når hus står i min have flyttes høns.

Men så kommer problemet. Det bliver en Mega stor opgave at flytte hønsegården. Det vil sikkert tage et par dage inden den står klar foran hønsehuset.

3)Kan jeg tillade mig at lade hønsene blive i huset 2.3 dage til gården uden for deres hus er klar.
Eller findes der andre ideer til en nænsom flytning  :)

Er lidt usikker på opgaven og dens omfang. Men håber det går trods alt ;)

Offline Tapani

• Bruger
Sv: Flytning af høns og hus/hvordan gøres det bedst
« Svar #1 Dato: 23 December , 2013, 18:32 »
Hvor stor er huset og hvor mange høns? Hvis der er plads nok er det fint. Det er en god ide at holde hønsene indendørs nogle dage at de lærer dig kende og at det er dig som kommer med mad.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 23 December , 2013, 19:47 »
Hvis det er en ikke-flyvende race, så kan du lave en midlertidig gård med et lavt havehegn, mens den permanente går laves. Men det er som dagt kun hvis hønsene ikke flyver over hegnet...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 December , 2013, 16:48 »
Som Finn så fint foreslår, så noget midlertidigt hegn.

Harald Nyborg har f.eks. 110 cm havehegn til kr. 149 for 20 meter. http://www.harald-nyborg.dk/p5233/havehegn-galv-h-110cm-l-20m

Hegnspæle (tentorpæle) koster heller ikke alverden - http://www.harald-nyborg.dk/p4003/hegnspaele-10mm-145cm-roed-10stk

Med f.eks. 40 meter hegn og 20 pæle kan kan der laves en 100 m2 indhegning for nogle få hundrede kroner.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk