Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Æv, det ligner godt nok orm..  (Læst 8824 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Æv, det ligner godt nok orm..
« Dato: 20 November , 2013, 08:01 »
Æv, det ser godt nok ud til at mine stakkels pipfugle har raget en omgang orm til sig, æv!

Nu venter jeg så på at dyrlægen ringer tilbage om lidt..
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #1 Dato: 20 November , 2013, 08:38 »
Dejligt billede lige midt i morgenkaffen  <A

men træls (for nu at holde det på jysk)  ::)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #2 Dato: 20 November , 2013, 08:45 »
Dejligt billede lige midt i morgenkaffen  <A

men træls (for nu at holde det på jysk)  ::)

Velbekomme  :)

Dyrelægen ringede en recept på Flubenol ind til mit lokale apotek, så der kan jeg hente den mindste portion det sælges af i morgen.

Det er så en spand på 2 kg til ca kr. 1000! - Og jeg skal bruge omkring 7 gram i alt, så det rækker nok et stykke tid...
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #3 Dato: 20 November , 2013, 09:17 »
Hvis ikke du har købt Anders (og du får da aldrig et ekstra hønsehus sådan som du smider om dig med pengene  *t) så prøv lige at checke denne tråd http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=3476.0
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #4 Dato: 20 November , 2013, 10:13 »
Jeg må indrømme at jeg har det bedst med at bruge det dyrlægen foreskriver når der nu er konstateret orm i besætningen, så der skulle gerne dukke en spand op på apoteket til mig i morgen.

Og når jeg har valgt at have høns må jeg jo også påtage mig de omkostninger det medfører. Og lur mig om ikke der bliver sparet sammen til større hønsehus hen over vinteren alligevel..  ;)
« Senest Redigeret: 20 November , 2013, 10:36 Fra Anders Christensen »
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #5 Dato: 20 November , 2013, 11:20 »
Så næste gang en eller anden herinde for samme besked af deres dyrlæge, ringer de vel bare til dig og køber nogle gram. ikk'? ;) Du kan jo få en vild overpris samtidigt med at du hjælper folk til at spare en mindre formue.
Når nu reglerne for salg af dyremedicin er så spøjst skruet sammen, må man jo være kreativ. eller er jeg lidt for anarkistisk nu?
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #6 Dato: 20 November , 2013, 11:21 »
Så næste gang en eller anden herinde for samme besked af deres dyrlæge, ringer de vel bare til dig og køber nogle gram. ikk'? ;) Du kan jo få en vild overpris samtidigt med at du hjælper folk til at spare en mindre formue.
Når nu reglerne for salg af dyremedicin er så spøjst skruet sammen, må man jo være kreativ. eller er jeg lidt for anarkistisk nu?

Det lyder ikke som nogen direkte dum tanke, og den har da også strejfet mig  ;) 

Dyrlægen var også ret rystet over at det ikke findes i mindre pakninger, apoteket ligeså.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #7 Dato: 20 November , 2013, 11:24 »
Jeg må indrømme at jeg har det bedst med at bruge det dyrlægen foreskriver når der nu er konstateret orm i besætningen

Og når jeg har valgt at have høns må jeg jo også påtage mig de omkostninger det medfører.

 /o /o /o /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #8 Dato: 20 November , 2013, 13:20 »
Det lyder ikke som nogen direkte dum tanke, og den har da også strejfet mig  ;) 

Dyrlægen var også ret rystet over at det ikke findes i mindre pakninger, apoteket ligeså.


Også her  ;D Jeg vil faktisk gerne købe lidt, hvis du altså gider at bøvle med forsendelsen............. Dit charmerende morgenfoto fik mig ud til et grundigt tjek af hele skuret- der er ingen orm- endnu. Jeg kan godt lide at have lidt i medicinskabet til hvis nu. I det står også en tube sårsalve købt til hestene, stadig uåbnet, men alligevel..... jeg læste herinde, det også kan bruges til hønseskrammer  :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #9 Dato: 20 November , 2013, 15:33 »
For en god ordens skyld, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at det ikke er tilladt at handle med receptpligtig medicin på forum

Helle/admin
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #10 Dato: 20 November , 2013, 15:54 »
Ups  :-[ Tak for info !
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #11 Dato: 20 November , 2013, 16:30 »
Ups  :-[ Tak for info !

Det er helt ok - og tråden giver så en anledning til at genopfriske medicinreglerne, som mange slet ikke er klar over.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #12 Dato: 20 November , 2013, 17:31 »
Ah nam nam. Spaghetti med kødsovs.  /3
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #13 Dato: 20 November , 2013, 22:44 »
Jeg må indrømme at jeg har det bedst med at bruge det dyrlægen foreskriver når der nu er konstateret orm i besætningen,

Både dyrlægen og medicinalproducenten skal jo også leve.

Det var bestemt ikke den nyeste tråd om saltsyrekuren der var linket til i svar #3. Der er mange, meget nyere indlæg herinde. Jeg skal måske også nævne at jeg selv bruger kuren og ikke oplever orm i mine dyr. Det er naturligvis ikke 'bevis' for at den hjælper, men kun en indikation.

Medicin (receptpligtig) må ikke handles på Forum. Faktisk må det slet ikke handles udenom dyrlægerne. Og det er der en rigtig god grund til. Forkert brug af receptpligtig medicin kan føre til resistente stammer af orm (eller bakterier).

Der er en anden aktiv tråd kørende lige nu 'hjælp med køn' (kørt lidt af sporet, men det sker jo) hvor behandlingsforslagene sjovt nok ikke går på medicin/kemikalier, men hælder mere til brug af gamle 'husråd'.
Mvh
Erik Andersen

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Æv, det ligner godt nok orm..
« Svar #14 Dato: 20 November , 2013, 22:50 »
Både dyrlægen og medicinalproducenten skal jo også leve.

Jeg er nok også lidt miljøskadet af at have en læge i huset og temmeligt mange læger og dyrlæger i vennekredsen  ;)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk