Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor ligger mine brahma høns ingen æg????  (Læst 2620 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline anja1000

• Passiv bruger
Hvorfor ligger mine brahma høns ingen æg????
« Dato: 18 November , 2013, 07:04 »
Jeg kan ikke forstå at mine brahma kyllinger fra april ikke snart begynder og ligge æg desuden har jeg to ældre brahma som heller ikke ligger æg ved ikke hvor gamle de er men de lagde da æg i sommers ??? de eneste der ligger æg er mine to dværg høns  :D synes snart at det er ved at være for dyrt med alle de høns i foder når jeg ikke får et eneste æg  :( .  De får æglægningsfoder og korn og skaller.  ER DER NOGEN DER KAN GIVE MIG EN FORKLARING ????
Bor med mand to børn- 1 hund- 3 heste- 2 hankatte- barhma1.2 - og  4 hanekyllinger (april) og 7 hønniker ( april) og to dværg høns 1 dværg hane og 6 kyllinger

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hvorfor ligger mine brahma høns ingen æg????
« Svar #1 Dato: 18 November , 2013, 09:17 »
Dine kyllinger begynder måske snart og dine ældre høner kan være i fæld - læs evt. her:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=36124.0

ellers er der mange andre end du, som har "problemet" og der er utallige tråde med samme spørgsmål. I de aller fleste tilfælde er årsagen på denne årstid fældning og kortere dage med færre lyse timer.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline anja1000

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 November , 2013, 10:34 »
Problemet er bare at de ikke er i fjertab det har i været men er rigtig flotte at se på nu synes bare at det er mærkeligt at jeg har så mange høner men kun dværg hønsene der lægger æg ???
Bor med mand to børn- 1 hund- 3 heste- 2 hankatte- barhma1.2 - og  4 hanekyllinger (april) og 7 hønniker ( april) og to dværg høns 1 dværg hane og 6 kyllinger

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 November , 2013, 19:30 »
Jeg havde 3 brahma høns og en hane i et år. De var alle 1 års men de lagde 0 æg på det år. De var sunde og raske - kræsne og dovne men æg lagde de ikke.
Sonja