Hej Kewin.
Jeg forstår ikke din pointe. Jeg har udstillet høns i flere år, og har de seneste par år udstillet min hund.
Jeg synes, det er lige så omstændigt at udstille hunden, som det er at udstille mine høns.
I sin tid startede jeg med sorte dværg-italienere. Den forberedelse, de skal have er, at de skal vænne sig til, at der er mennesker i nærheden af dem. Det klares via den daglige pasning. Før udstilling skal deres løb og deres hoveder gennemgås, renses og smøres.
Forskellen, som jeg har oplevet det, er at hunde og høns er to vidt forskellige måder at udstille på. Ved hundeudstilling skal jeg selv fremvise min hund. Hvis den går videre, skal jeg være der og fremvise min hund igen. Det er et show, hvor jeg er der hele dagen.
Ved hønseudstillingen kan jeg aflevere mine dyr, bruge en stor del af dagen til noget andet, mens hønsene bliver bedømt. Jeg bestemmer selv, hvornår jeg kommer og går, blot jeg afleverer og henter hønsene til tiden.
Det er så et temperementsspørgsmål, hvilken form for udstilling man er mest til.
Katteudstillinger kender jeg ikke noget til; men jeg forestiller mig, at det er tættere på hundeudstillingen end hønseudstillingen.