Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Enkelt hønsehus  (Læst 7318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte78

• Passiv bruger
  • Mutter
Enkelt hønsehus
« Dato: 04 November , 2013, 18:23 »
Hvordan kan man lave et hønsehus uden at bore for meget i udhuset?
Kan man bygge et enkelt et udenfor?
Har en køkkenhave som jeg ikke selv kan overkommelig at holde pga piskesmæld, så den vil egne sig rigtigt godt til at have høns i, så de kan holde ukrudt nede. Men bor kun til leje, så er ked af at bore for meget i udhuset her.
Var desværre nødt til at flytte fra mine høns, så må starte forfra.
Håber på at få nogle dværg Orpington damer igen :)
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: Enkelt hønsehus
« Svar #1 Dato: 04 November , 2013, 19:32 »
Svaret er ja til begge spørgsmål.

Ud fra det du skriver, vil jeg nok anbefale et lille A-formet hus+gård, som du kan flytte rundt.

Så får hønsene noget grønt, og du slipper for ukrudt. Plus hønsene kan selv gå ud og ind, samtidig med at de er nogenlunde i sikkerhed.

https://www.google.dk/search?q=thomas+ziehe&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=XOh3UuSSMuGe4gSs34C4AQ&ved=0CEAQsAQ&biw=1600&bih=799#es_sm=122&espv=210&q=a+frame+chicken+coop&tbm=isch
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Charlotte78

• Passiv bruger
  • Mutter
« Svar #2 Dato: 04 November , 2013, 19:49 »
Det er ikke ret stort. Synes ikke de skal gå på så lidt plads.  Regner med at de om dagen kan gå frit i køkkenhaven. Men er det stort nok at sove i hver nat?
I så fald har jeg et gammelt kaninbur jeg kan lave om til hus
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 November , 2013, 21:42 »
Et kaninbur lyder ret lille. De skal jo også have et sted at lægge æg. Men måske er der kaninbure som er større end dem jeg har set.

Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Charlotte78

• Passiv bruger
  • Mutter
« Svar #4 Dato: 04 November , 2013, 21:50 »
Det måler 140 cm lang x 75 cm bred x 60 cm høj
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline Charlotte78

• Passiv bruger
  • Mutter
« Svar #5 Dato: 04 November , 2013, 22:02 »
Mit hønsehus plejer at være rimeligt stort, så bryder mig ikke om at de ikke har så meget plads. Tidligere har jeg brugt en campingvogn der er taget el ting, skabslåger og hynder ud af eller et skur på ca 3 x 3 meter.
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 November , 2013, 03:55 »
Mange bruger et "gammel" legehus som hønsehus.
Mine Hollandske dværge har fået et aflagt legehus at bo i, det er helt perfekt og der er masser af plads til dem :)

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 05 November , 2013, 06:59 »
Jeg har et lille hønsehus som er lavet af en pallebund, siderne er beklædt med plader og så isoleringsplader udvendigt og isoleringsplader med hængsler som låg. Det er godt nok til 2-4 mindre høns, men ikke mere, men det det er billigt at lave. Vi havde alle materialer så det blev 0 kroner for os.

Alternativt så er der mange produktionsskoler der sælger fornuftige hønsehuse. Nu ser jeg at du bor i Nordjylland, så duer Vestsjælland jo ikke, men der ligger der ellers en produktionsskole der sælger hønsehuse til 1500 kroner.

Og noget om huset fra produktionsskolen: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=32794.msg290405#msg290405
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Charlotte78

• Passiv bruger
  • Mutter
« Svar #8 Dato: 07 November , 2013, 18:06 »
Hvad er bedst med denne gamle dør? At vi ligger den ned og saver den i enden så noget af den bliver til låge så der kommer hegn i toppen eller at vi rejser den op så det bliver en side. Den er så stor at den kan gå ud til begge sider og den kan nå bjælken i loftet
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️